hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > رسانه ها نقش بسزایی در تقویت فرهنگ عمومی دارند

رسانه ها نقش بسزایی در تقویت فرهنگ عمومی دارند

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه رسانه ها در تقویت فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارند گفت: فضای مجازی و رسانه‌های باید در خدمت منافع و خواسته‌های مردم و جامعه باشند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ عباس امینی، در هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به نقش رسانه ها در دوران کرونا افزود: رسانه ها در جریان شیوع ویروس کرونا کارنامه قابل قبولی در آگاه سازی مردم به یادگار گذاشتند.
رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود، تقدیر از مدیران رسانه های فعال در شیکه های اجتماعی را یکی از وظایف این شورا خواند و گفت: قرار بود از نمایندگان این رسانه ها در نشست شورا قدردانی شود که به خاطر رعایت فاصله های فیزیکی و نکات بهداشتی چند تن به عنوان نماینده این قشر  دعوت شدند.
امام جمعه شاهرود با قرائت حدیثی در خصوص خدمت به مردم  تصریح کردند: مسئولین در هر پستی که هستند برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند. 
وی همچنین به نقش کتاب در زندگی انسانها اشاره کرد و افزود: کتاب نقش مهمی در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی جامعه دارد و استان و شهرستان نسبت به مولفین بومی باید توجه بیشتری داشته باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود به فعالیت های دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت های خوب آستان قدس رضوی در کنار معنویات آن مباحث و ظرفیت اقتصادی و اشتغالزایی است.
امام جمعه شاهرود از فعالیت دفتر آستان قدس رضوی شهرستان در ایام کرونا تقدیر و گزارشی از حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز ارائه کرد.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت: فضای مجازی و مراقبت از آن از اهمیت بسیاری برخوردار است، اگر دقت لازم نشود ممکن است دشمنان سوء استفاده کنند.
فرماندار شاهرود ادامه داد: فضای مجازی فرصت طلایی و تاثیرگذار است، این فضا برای دشمنان باید ناامن شود.معاون استاندار سمنان یکی از سوء استفاده های دشمنان از فضای مجازی را کاهش اعتماد مردم به مسوولان نظام عنوان کرد و گفت: فعالان این عرصه باید با دقت کار کنند، با انعکاس شفاف واقعیت ها به دور از سیاه‌نمایی و بزرگنمایی‌ها، اعتماد عمومی را به سوی خود جلب کنند.
فرماندار شاهرود، تشکیل کمیته‌ای با حضور نخبگان و فعالان فضای مجازی را خواستار شد و گفت: این کمیته باید اساس‌نامه‌ای برای چگونگی فعالیت شبکه های مجازی شهرستان تدوین کند.
نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه در شهرستان شاهرود ۱۸ کانال پرمخاطب، پنج رسانه مکتوب و ۹۰۰ گروه مجازی فعالیت دارند، تصریح کرد: اولویت اصلی دشمنان، کاهش نارضایتی های اجتماعی است، دشمنان تلاش می کنند با سوء استفاده از مسایل پیش پا افتاده، نارضایتی های اجتماعی را افزایش دهند.
 رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و دبیر شورای فرهنگ عمومی شاهرود نیزدر این نشست به بیان دستور جلسه این شورااشاره و بر پیگیری مصوبات قبل تاکید کرد.
حجت الاسلام احمد نظری، نویسنده کتاب "جهاد و نظام دفاعی در قرآن" گفت: بر اساس ضرورت و تئطئه اسلام هراسی توسط دشمنان در دنیا، این کتاب نوشته شده است.
مولف این کتاب افزود: این کتاب به مدت پنج سال طول کشید و در آن به حوزه های مختلف قرآنی و دینی اشاره شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد