hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > دانش آموزان در نوسازی مدارس مشارکت داده شوند

دانش آموزان در نوسازی مدارس مشارکت داده شوند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان درباره طرح آجر به آجر ویژه نوسازی مدارس گفت: دانش آموزان با مبالغ اندک می‌توانند در نوسازی مدارس همراهی کنند.
سعید هژبری در نشست بسته اجرایی تحولی (آجر به آجر) برای گسترش مشارکت‌های مردمی در نوسازی مدارس به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرایی جذب خیران در طرح آجر به آجر به گونه‌ای است که از ظرفیت تمام مشتاقان در ساخت و ساز مدرسه به صورت خرد و کلان استفاده شود، بیان کرد: باید مشارکت مردم را در این طرح در نظر گرفت.
وی گفت: ۱۳۱ هزار دانش‌آموز در استان سمنان وجود دارد که اگر این دانش آموزان مبالغ بسیار اندکی را برای اجرای طرح آجر به آجر اهدا کنند در کلان رقم قابل‌توجهی برای ساخت مدرسه به دست می‌آید لیکن در این طرح می‌توان از ظرفیت تمامی اقشار جامعه به خصوص جامعه علمی، ورزشی، هنری، اجتماعی، فرهنگی و… برای ساخت مدرسه با حداقل اهدای وجه می‌توان استفاده کرد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه در این طرح پیش بینی شده که به هر میزانی که خیران در امر مدرسه سازی کمک کنند، دولت سه برابر آن را به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در استان‌ها پرداخت خواهد کرد، گفت: استفاده از ظرفیت صاحبان واحدهای معدنی و صنعتی در اجرای طرح آجر به آجر در ساخت و نوسازی مدارس در استان بسیار تأثیرگذار است.
هژبری افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، میزان اعتباری را که می‌بایست برای اجرای طرح آجر به آجر با کمک خیران در استان سمنان جمع آوری شود را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بالاتر از رقم مذکور، رقم ۵۰۰ میلیارد ریال را در نظر گرفته است.
وی بیان کرد: با جذب ۵۰۰ میلیارد ریال، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دولت به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان پرداخت خواهد کرد که در مجموع دو هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح آجر به طرح برای ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس استان اقدام خواهد شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه در ماه آینده، جشنواره‌ای با حضور شخصیت‌های ملی و استانی در تهران برای جلب مشارکت خیران در امر مدرسه سازی در استان سمنان برگزار خواهد شد، گفت: جلب نظر شخصیت‌های فاخر و ملی استان در ساخت مدرسه می‌تواند در ورود دیگر خیران در این امر خداپسندانه تأثیرگذار باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد