hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دلیل افزایش ابتلا به کرونا در استان‌های مرزی چیست؟

دلیل افزایش ابتلا به کرونا در استان‌های مرزی چیست؟

دبیر و نائب رئیس انجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایران علت افزایش آمار ابتلاء به کرونا در استان‌های مرزی کشور را تشریح کرد.

دکتر کورش هلاکویی نائینی در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: مردم در زمینه مهار ویروس کرونا همراهی خوبی داشتند و در گام نخست شیوع این بیماری به خوبی کنترل شد.

وی با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، استان‌های مرکزی دارای بیشترین فرد مبتلا بودند، افزود: این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در روزهای اخیر با کاهش شمار مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در استان‌های مرکزی و افزایش آن در استان‌های مرزی مواجه هستیم.

دبیر انجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایران با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر استان‌های مرزی مانند خوزستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی بیشترین آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند، ادامه داد: می‌توان مهم‌ترین علت افزایش این آمار را افزایش شیوع کرونا در کشورهای همسایه دانست، برای مثال بر اساس گزارش‌ها در عراق با توجه به قدیمی بودن مراکز درمانی و همچنین نبود تجهیزات کافی امکان کنترل بیماری و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا میسر نیست.

هلاکویی نائینی با بیان اینکه افراد با بیماری‌ها و مشکلات زمینه‌ای شدیدتر به بیماری کووید -۱۹ افراد مبتلا می‌شوند، گفت: ضروری است که در کشور و به ویژه در استان‌های مرزی نسبت به حفظ سلامت این قشر هشدارهای لازم داده و توجه بیشتری به جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد