hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تکذیب ادعای دادستان اوکراین درباره مشارکت ایران در آموزش پهپاد به روسیه

تکذیب ادعای دادستان اوکراین درباره مشارکت ایران در آموزش پهپاد به روسیه

یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه را تکذیب کرد و آن را توطئه برخی از کشور‌های غربی و اروپایی برای توجیه دخالت مستقیم خود در مناقشه بین روسیه و اوکراین ارزیابی کرد.

این مقام آگاه با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اصل بی طرفی در اختلافات و مناقشات بین روسیه و اوکراین که همواره توسط مقامات سیاسی و نظامی مورد تأکید قرار گرفته، عنوان کرد: عباس شریفی به همراه ۷ نفر دیگر با هدف نظارت و ارزیابی عملکرد تیم ایرانی شرکت کننده در مسابقات نظامی بین المللی ۲۰۲۲ روسیه بیاتلون تانک (۲۰۲۲ INTERNATINAL ARMY GAMES) از ۱۵ تا ۲۱ آگوست به مدت ۷ روز در حومه شهر مسکو منطقه آلابینو (محل مسابقات) حضور داشته و پس از آن از روسیه خارج و به ایران مراجعت کرده است.

وی ادامه داد: در این مسابقات بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله چین مغولستان، ویتنام، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ایران و ... شرکت کرده‌اند که اسناد و سوابق شفاف و غیر قابل خدشه در این خصوص نیز موجود است.

این مقام آگاه نظامی تصریح کرد: عباس شریفی ناظر و ارزیاب تیم ایرانی شرکت کننده در مسابقات یاد شده بوده و هیچ یک از همراهان ایشان نیز از مسکو خارج نگردیده و در شبه جزیره کریمه حضوری نداشته‌اند؛ لذا ادعا‌های مطرح شده توسط برخی از کشور‌های غربی و رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران فاقد هرگونه اعتبار بوده و بهانه‌ای برای خبرسازی، شایعه افکنی و توجیه دخالت‌های مستقیم کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس و دامن زدن به اختلافات در آن منطقه است و هیچگونه سند، قرائن و شواهدی بر چنین ادعای کذبی وجود ندارد.

این مقام آگاه نظامی افزود: بنابراین تأکید می‌گردد سیاست ایران همچون گذشته همواره بر اصل بی طرفی و نفی هرگونه جنگ و خشونت بوده و تنها راه حل پایان مناقشات را از طریق اقدامات دیپلماتیک و گفتگو، امکان پذیر دانسته و دخالت کشور‌های غربی، فرامنطقه‌ای و استعمارگر در درگیری میان روسیه و اوکراین را به نفع هیچ یک از طرفین نمی‌داند.

منبع: fararu-776561

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد