hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > جشنواره میراث فرهنگی فارس فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌ها است

مشاور استاندار فارس:

جشنواره میراث فرهنگی فارس فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌ها است

مشاور استاندار فارس گفت: سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی، به میزبانی شیراز فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی این استان است.

محمدباقر کشفی، درنشست هم اندیشی اعضای شورای سیاست گذاری سومین جشنواره بین المللی چندرسانه ای میراث فرهنگی با اصحاب رسانه در شیراز گفت: یک جشنواره با این گستره و عظمت بدون همراهی حضور پررنگ رسانه ها شکل نمی گیرد.

او، تراز استان فارس را یک تراز بالا عنوان کرد و افزود: همه فعالیت هایی که در ستاد انجام می شود به یک سمت و در سوی دیگر فعالیت همه رسانه هاست که می توانند به معرفی این جشنواره و اثر بخشی آن کمک کنند.

کشفی با اشاره به اینکه ما متوجه جایگاه حضور رسانه هستیم و عدم حضور و غیبت آن چه خسرانی به فارس می زند، اظهار کرد: امروز فرصت معرفی میراث فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس و چهره هایی که در فارس بوده اند به وجود آمده  و این جشنواره باید به خوبی اطلاع رسانی شود.

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره  بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی فارس افزود: رسانه می تواند همراهی مردم را ایجاد و فراهم کند، در خصوص حافظ و سعدی شناسی گفتگوی زیادی انجام شده است و بارها تخت جمشید را نمایش داده ایم و گذر زندیه را به تصویر کشیده ایم اما عظمت و دارایی تمدن و تاریخ فارس به قدری گسترده است که کارهایی که تاکنون انجام شده کافی نیست.

کشفی گفت: این جشنواره فرصتی است برای رسانه تا در راستای معرفی همه داشته های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و ... استان فارس و شیراز، قلم فرسایی کند.

او با بیان اینکه فارس دروازه تاریخ و تمدن ایران است و در دنیا ایران را به نام فارس می شناسند افزود:  رسانه ها باید با زبان های مختلف در قالب ها و ساختارهای مختلف در قالب هنری معرفی کنند.

مشاورارشد استاندار فارس افزود: استان فارس ۵ حوزه مهم تاریخی، گردشگری، طبیعی، مذهبی و فرهنگی را در کنار هم دارد. هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه، ۷۰ مسجد تاریخی، ۲۴۰ امامزاده و آثار ارزشمند تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان نشان از تمدن تاریخی فارس دارد.

به گفته او  هر خبرنگار و عکاس با هر ابزاری که دارد باید برای این همه دارایی کاری کند و هویت فارس را به نمایش بگذارد.

مشاور استاندار فارس گفت: باید ترتیبی داد که نسل امروز با تمدن ایران پیوند بخورد. نسل جدید هنوز قانع نشده است و نمی‌داند در چه‌کشوری زندگی می‌کنند، باید هویت خود را بشناسند و با افتخار در این شهر قدم بردارد. 

کشفی بر لزوم آشنایی نسل امروز با داشته های میراثی شیراز و فارس تاکید و اضافه کرد: این رویداد یک رویداد مردمی است و رسانه ها در حضور مردم نقش دارند و در گوشه گوشه استان باید شاهد اتفاقاتی باشیم که هنرمندان و فرهیختگان فارس به ایفای نقش بپردازند و فارس را می توان معرفی کرد و باید فرایند معرفی بیشتر شکل گیرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد