hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > اولویت آبفا در سال جاری، افزایش سطح خدمات آبرسانی به روستاها است

اولویت آبفا در سال جاری، افزایش سطح خدمات آبرسانی به روستاها است

مدیرعامل شرکت آبفا در استان اصفهان در نشست رسانه ای خود با خبرنگاران به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور با اشاره به تغییرات ساختاری در معاونت شرکت، یکی از رویکردها در بودجه سال ۹۹ را، روستا...
مدیرعامل شرکت آبفا در استان اصفهان در نشست رسانه ای خود با خبرنگاران به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور با اشاره به تغییرات ساختاری در معاونت شرکت، یکی از رویکردها در بودجه سال ۹۹ را، روستا محور بودن آن عنوان کرد و گفت: در تلاشیم تا با یک برنامه جهادی و منسجم سطح خدمات روستاها را به شهرها نزدیک سازیم.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، هاشم امینی یکی از اقدامات مهم در ساختار وزارت نیرو را، یکپارچه سازی شبکه آب و فاضلاب روستایی و شهری اعلام کرد که همانند دیگر دستگاه های خدماتی، تامین، توزیع و انتقال آب شهرها و روستاها بطور یکسان توسط شرکت آب و فاضلاب استان اجرا می گردد. وی گفت: بعد از این یکپارچه سازی، 30 شرکت آبفا روستایی منحل شد و تمام امور در شرکت های استانی دنبال می گردد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه نگاه حمایتی دولت به روستاها مانند گذشته وجود دارد، تاکید کرد: براین اساس تعرفه‌های روستاها از شهرها متفاوت خواهد بود و روستاها همانند قبل از تعرفه های تخفیفی بهره مند می‌شوند. امینی با اذعان به اینکه به دلیل نبود اعتبارات و امکانات ‌در بخش روستایی شاهد یک عقب ماندگی هستیم، تصریح کرد:  یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی، در کاهش هزینه‌های دولت تاثیر می گذارد و موجب بهبود و افزایش کیفیت خدمات  می گردد.
امینی در اشاره به پویش "الف ب ایران" که از سال ۹۸ در وزارت نیرو آغاز شده است، گفت: مطابق پویش "الف ب ایران" هر هفته در کشور پروژه هایی در حوزه آبفا افتتاح می شود که این طرح در سال ۹۹ همچنان ادامه دارد و تاثیر ارزشمندی در حوزه های آب و برق و تحقق پروژه های متعدد دارد.
زیرساخت آب و برق در جهش تولید موثر است
هاشم امینی با بیان اهمیت زیرساخت آب و برق در جهش تولید، افزود: در اواخر سال ۹۸، هفت پروژه با ۷۵۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب این پویش به بهره برداری رسید که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح گردید. ازجمله بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان با استفاده از فاینانس خارجی بود که با اعتبار 700میلیارد تومان در فاز اول اجرا شد. احداث شبکه فاضلاب در محلات پیرامونی و محلاتی دیگری مثل جی شیر، روشن دشت و پینارت در دست اقدام هستند.
رئیس هیات مدیره شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: طی یک دهه اخیر استان اصفهان با وجود خشکسالی‌های شدید و فشار بر شرکت آبفا برای تامین آب شرب و بهداشت، با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی صحیح و به موقع، موجب شد تنش اجتماعی سنگینی نداشته باشیم که این امر به فرهنگ مردم و فرهنگ سازی از طریق مدیران استان و نقش رسانه ها برمی گردد. وی در ادامه یادآور شد: تا زمانی که سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ (گلاب 2) به سامانه شرب اضافه نشود، درفصل گرم با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.
21 آزمایشگاه ثابت و سیار کیفیت آب را کنترل می کنند

امینی در بیان حساسیت مجموعه آب و فاضلاب در تامین آب شرب مطابق با استانداردهای بهداشنی و پزشکی، گفت: افزایش مصرف آب بطور روزانه برای شستن دست ها حاکی از حساسیت لازم در مقابله با کرونا است و در حال حاضر با افزایش 30 تا 40درصدی مصرف آب بدلیل پیک مصرف تابستان و از طرفی کرونا مواجه هستیم. کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب توسط نیروی متخصص بطور روزانه پایش می شود. علاوه بر 2هزار کلرسنجی توسط عوامل آبفا، مراکز بهداشتی استان نیز نظارت های خود را اعمال می کنند. همچنین، 21 آزمایشگاه میکروبی، یک باب آزمایشگاه بیولوژیک، 4 آزمایشگاه شیمیایی، یک آزمایشگاه ریزآلاینده معدنی و یک آزمایشگاه سیار آبفا بطور ثابت و سیار کیفیت آب را کنترل می کنند. وی تاکید کرد: ما نمی توانیم آبی خارج از استاندارد در شبکه ها جاری سازیم.
باغبهادران به تصفیه خانه باباشیخ علی متصل می شود
امینی، دیگر پروژه‌های این پویش که اسفندماه به بهره برداری رسید را، آبرسانی به شهر باغشاد و ۸ روستای لنجان اعلام کرد و گفت: به مردم باغبهادران و لنجان قول می دهیم طی ماه های آینده مردم این شهر نیز به تصفیه خانه باباشیخ علی متصل شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که تصفیه خانه شهر اژیه آبرسانی به مجتمع های روستایی فلاورجان و ‌... در قالب این پویش به بهره برداری برسد و آبرسانی به شهر دهاقان، گلشهر و ۱۳روستا داشته باشیم. امینی گفت: توجه به موضوع آب پایدار در روستاها از محل صندوق توسعه ملی پیگیری می شود.
افت فشار آب قائمیه، گلزار و بلوار شفق برطرف می‌شود
امینی با بیان اینکه افت فشار آب مناطق قائمیه، بلوار شفق و گلزار در اصفهان از جمله مطالبات و گلایه های مردم این مناطق بود، یادآور شد: به زودی مخرن ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان احداث خواهد شد و مشکل افت فشار این مناطق برطرف می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه به برخی پروژه های شرکت آبفا در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: اصلاح و بازسازی ۲۴۰ کیلومتر شبکه آب استان در شهر و روستاها و همچنین مطالعات آبرسانی به شهرستان فریدونشهر، مطالعات تامین آب بخشی از مجتمع های روستایی اردستان و مطالعات آبرسانی به بخش مرکزی و تامین آب بافت مرکزی اصفهان از جمله این طرح ها است که در سال جاری اجرایی می شود.وی از احداث تصفیه خانه های دیگری در نقاط مختلف استان اصفهان خبر داد که می تواند سهم بسزایی در تامین آب پایدار داشته باشد.
اصلاح 250 کیلومتر شبکه های فاضلاب استان
مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان آنکه در بخش فاضلاب در سال ۹۹، برنامه ریزی شده است، از اصلاح و توسعه ۲۵۰ کیلومتر شبکه‌های شهر ها و روستاهای استان خبر داد و افزود: همچنین با استفاده از فناوری های روز دنیا در حوزه فاضلاب، ۳۶۷ کیلومتر شبکه‌های فاضلاب را ویدیو متری می کنیم و تصفیه خانه‌های فاضلابی که دچار مشکل شده اند، از جمله تصفیه خانه شهرستان‌های سمیرم، ورزنه، قهدریجان و شمال و جنوب اصفهان را بازسازی خواهیم کرد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه اصفهان در زمینه هوشمندسازی شبکه های آب و فاضلاب پیشرو بوده است، تاکید کرد: در سال ۹۸،  ۱۷ حلقه چاه حفاری و تجهیز شد و در نظر داریم در سال ۹۹ نیز ۱۳ حلقه چاه دیگر در روستاهای استان حفاری کنیم.  همچنین در سال جاری طبق برنامه پیش بینی شده، ۳۱۰ کیلومتر لوله کشی آب در شهر و روستاهای استان اجرا می کنیم که این عدد در سال ۹۸، ۱۶۰ کیلومتر بود.
امینی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری به منظور ارائه خدمات بهتر به مشترکان، ۳۶۷ کیلومتر ویدیومتری و ۵ هزار کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب و ۵۱۰ هزار سم پاشی در شبکه‌های فاضلاب صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از برنامه هایی در بحث آب بدون درآمد و پرت شبکه‌ در شهرستان ها صحبت کرد و افزود: هم اکنون در حوزه شهری (با شانزده و یک دهم درصد) شاهد کمترین میزان  آب بدون درآمد و پرت شبکه هستیم و با توجه به فرسودگی شبکه‌های روستایی، روستاهایی که بالای ۳۵ درصد پرت شبکه دارند در برنامه اصلاح شبکه قرار می دهیم.
مدیریت مصرف آبفا در استفاده از پساب
امینی در بخش دیگری از سخنان خود از انعقاد تفاهم نامه ای مربوط به استفاده از آب های خاکستری با سازمان نظام مهندسی در برخی مجتمع ها خبر داد که آب خاکستری در محل تصفیه و به مصرف می رسد.
وی در مورد استفاده از پساب در صنایع بیان کرد: فاضلاب 11 شهر در حاشیه زاینده رود بصورت پساب تصفیه شده به فولاد مبارکه اختصاص یافت. همچنین، پالایشگاه از فاضلاب شاهین شهر استفاده می کند. نیروگاه ها و صنایع دیگری توانسته اند در جایگزینی پساب موفق باشند. ضمن آنکه، 40درصد از فضای سبز شهر اصفهان با استفاده از پساب آبیاری می شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان، مشکل اصلی آب اصفهان را در بخش آب شرب عنوان کرد و افزود: بسته شدن زاینده رود، وضعیت چاه های فلمن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد