hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پیرزنی که نقشه قلابی گنج را ۵۰۰ میلیون تومان فروخت!

پیرزنی که نقشه قلابی گنج را ۵۰۰ میلیون تومان فروخت!

چندماه قبل ۳ دوست که برای مصرف مواد راهی خانه‌ای در جنوب تهران شده بودند، با پیرزنی آشنا شدند که از گنجی گمشده حرف می‌زد.

زن مدعی بود که نقشه این گنج نزد اوست و ۳ پسر جوان که حرف‌های او را باور کرده بودند، تصمیم گرفتند هر طوری شده به گنج برسند. این بود که پول‌هایشان را روی هم گذاشتند و با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان نقشه گنج را از پیرزن خریدند و با کمک یک نقشه‌خوان، وارد مسیری خطرناک شدند.

به گزارش همشهری، آنطور که نقشه قدیمی نشان می‌داد، گنج در یک خانه ویلایی در جنوب تهران مدفون بود. ۳ جوان راهی این خانه شدند و آنجا را زیرنظر گرفتند. بخت با آن‌ها یار بود و به‌نظر می‌رسید که خانه مورد نظر متروکه است و کسی در آنجا زندگی نمی‌کرد، اما یک مشکل وجود داشت؛ ۲ جوان معتاد به نام‌های کورش و سینا خانه متروکه را پاتوق خود کرده و هر روز به آنجا رفت‌وآمد داشتند.

جویندگان گنج بعد از پرس‌وجو از همسایه‌ها متوجه شدند که صاحب خانه ویلایی از سال‌ها قبل به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا زندگی می‌کند. این بود که تصمیم گرفتند هرطور شده ۲ جوان معتاد را از ساختمان بیرون کنند تا با خیال راحت عملیات حفاری را شروع کنند. مرد نقشه‌خوان به آن‌ها گفته بود که گنج در چند قسمت خانه است و باید هرچه زودتر جست‌وجو را آغاز می‌کردند. یکی از آن‌ها نقشه کشید تا با ربودن ۲ جوان معتاد و فرستادن آن‌ها به کمپ، خانه متروکه را خالی و عملیات جست‌وجو برای یافتن گنج را آغاز کنند. چند روز بعد، این نقشه عملی شد و آن‌ها با ربودن ۲ جوان معتاد، هر دو را به کمپ ترک اعتیاد بردند.

پلیس وارد می‌شود

بعد از این اتفاق، خانواده ۲ جوان گمشده راهی دادسرای جنایی تهران شدند و خبر از ناپدید شدن پسران خود دادند. در این شرایط بود که جست‌وجو برای پیدا کردن ۲ جوان گمشده آغاز و با توجه به سرنخ‌های موجود مشخص شد که افرادی به زور آن‌ها را به کمپ ترک اعتیاد فرستاده‌اند. ماموران راهی کمپ شدند و در تحقیق از ۲ جوان معتاد مشخص شد که آن‌ها توسط ۳ مرد ربوده و به کمپ منتقل شده‌اند. مأموران در جست‌وجوی آدم‌ربایان، به همان خانه متروکه رسیدند و وقتی قدم در آنجا گذاشتند با صحنه عجیبی مواجه شدند؛ قسمت‌های مختلف خانه حفاری و تونل‌هایی در نقاط مختلف حفر شده بود و همه شواهد نشان می‌داد که مردان جوان در این خانه در جست‌وجوی گنج بوده‌اند. به این ترتیب، مأموران به کمین آن‌ها نشستند و موفق شدند ۲ نفر از جست‌وجوگران گنج را دستگیر کنند.

حادثه مرگبار

یکی از ۲ جوان دستگیر شده مسعود نام داشت که در بازجویی‌ها گفت: ما در راه رسیدن به گنج، نابود شدیم. هم ضرر مالی کردیم و هم یکی از صمیمی‌ترین و قدیمی‌ترین دوستانمان را از دست دادیم.

وی ادامه داد: من، سینا و امیر چندماه قبل در یک مهمانی شرکت کردیم و در آنجا فریب حرف‌های یک پیرزن را خوردیم که می‌گفت نقشه گنج دارد. ۵۰۰ میلیون تومان به او دادیم و نقشه را خریدیم، اما متوجه شدیم که گنج در خانه‌ای متروکه که پاتوق ۲ معتاد بود، مدفون است. ما آن دو نفر را ربودیم و در کمپ زندانی و با خیال راحت عملیات حفاری را آغاز کردیم، اما امیر در حادثه‌ای جان باخت و این در حالی بود که هرچه زمین را کندیم از گنج خبری نبود و در نهایت بازداشت شدیم. این دو متهم هم‌اکنون در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

منبع: fararu-775943

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد