hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > علوم پزشکی شیراز پیشتاز در تشخیص هپاتیت ث

معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

علوم پزشکی شیراز پیشتاز در تشخیص هپاتیت ث

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کسب تائیدیه صلاحیت فنی آزمایشگاه مرجع معاونت از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در زمینه تشخیص مولکولی_کیفی هپاتیت  Cبه روشRT- PCR  Real Time  خبر داد. 

دکتر «عباس رضاییان زاده» با اشاره به اینکه ویروس هپاتیت C (HCV) یک ویروس با RNA تک‌رشته‌ای مثبت است که باعث هپاتیت C می‌شود، بیان داشت: این ویروس می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن کبدی مانند فیبروز و سرطان کبد شود. 
 
به گزارش رویدادایران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رضاییان‌زاده ادامه داد: عفونت حاد HCV در بیشتر موارد بدون علائم است، اما در صورت عدم درمان، می‌تواند به عفونت مزمن تبدیل شود. 
 
رضاییان‌زاده آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشـت دانشـگاه علوم پزشـکی شیراز را به عنوان یکی از عناصر نظام مراقبت با هدف دسترسی آحاد جامعه به خدمات آزمایشگاهی برشمرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای خدمات آزمایشگاهی در سال‌های اخیر، تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی در استان یک ضرورت است و این آزمایشگاه می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر آزمایشگاه‌های استان عمل کند. 
 
رییس مرکز بهداشت استان فارس، این دستاورد مهم را گامی بزرگ در زمینه ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران مبتلا به هپاتیت C دانست و گفت: با کسب این مجوز، آزمایشگاه قادر است تا با دقت بیشتری به تشخیص و درمان بیماری هپاتیت C بپردازد که بهبود کیفیت زندگی بیماران را به همراه دارد. 

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد