hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > دیدار 6 گلستانی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با رهبر انقلاب

سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

دیدار 6 گلستانی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با رهبر انقلاب

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: همزمان با هفته وحدت، کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور میهمانانی از کشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود و 6 نفر سهمیه گلستانی که ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت.
حجت الاسلام دیلم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پر برکت پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: همزمان با هفته وحدت، ۳5 ویژه برنامه متمرکز از سوی مرکز اسلامی گلستان با شعار «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» با محوریت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این استان برگزار می‌شود. 
وی بیان کرد: هفته وحدت امسال ۳۵ برنامه در گلستان برگزار می‌شود که شامل کاروان‌های قرآنی ، نشست‌های شیعه و سنی، نشست با جوانان، نشست علمای شیعه و سنی، نشست ویژه بانوان، محفل شعر تقریب و شرکت در کنفرانس وحدت در تهران است. 
رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: 

وی تصریح کرد: نشست‌های عمومی در شرق و غرب استان با محوریت دو گنبدکاووس و بندرترکمن، نشست تخصصی علمای شیعه و اهل سنت و مهرواره استانی شعر وحدت، از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: برنامه اصلی عصر دوازدهم ربیع الاول در مرکز استان برگزار می‌شود که در حوزه اهل سنت و ترکمن صحرا یک سری برنامه های ثابت در ربیع الاول و ربیع الثانی برگزار می شود که جشن مولودی خوانی یکی از بهترین برنامه های اهل سنت استان گلستان است.

وی ادامه داد: این برنامه ابراز ارادت و تشکر از زحمات پیامبر(ص) است و در این برنامه مردم ترکمن صحرا، توسل به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) و بزرگان را نشان می دهند.

حجت الاسلام دیلم گفت: اهل سنت استان گلستان هر روز در ماه ربیع الاوال و ربیع الثانی برنامه مولودی خوانی را در مساجد یا منازلشان برگزار می کنند.

وی، برگزاری مراسمات فارغ التحصیلی حوزه های علمیه اهل سنت و دارالقرآن ها، عمامه گذاری طلاب اهل سنت با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان، اعزام سخنران به نمازهای جمعه، جشن خانواده طلاب، روحانیون و ائمه جماعت و نشست نخبگانی با موضوع وحدت و محوریت غزه را از برنامه های مهم هفته وحدت مرکز اسلامی گلستان برشمرد.

او با اشاره به جنایات روی داده در غزه گفت:  رژیم صهیونیستی غاصب انواع جنایات را مرتکب شده که منجر به شهادت بیش هزاران نفر، از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان بی‌گناه شده است این فاجعه بزرگ انسانی باید توجه جامعه جهانی را به خود جلب کند و می‌تواند محوری برای همکاری‌های مشترک برای تحقق عدالت باشد.

6 گلستانی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی شرکت خواهند کرد

رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور میهمانانی از کشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود 6 گلستانی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام دیلم افزود: اعزام علما و اندیشمندان استان و سخنران در نمازهای جمعه، جشن خانواده طلاب، روحانیون و ائمه جماعت و نشست نخبگانی با موضوع وحدت و محوریت غزه و اعزام علما و اندیشمندان استان به کنفرانس وحدت اسلامی و دیدار با مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع را از دیگر برنامه های هفته وحدت است.

حجت الاسلام دیلم  خاطر نشان کرد: از ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت شیعیان با ابتکار حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.


امتیاز: 5 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد