hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > شبکه ریلی جان دوباره در رگ‌های شیراز است

نماینده ولی فقیه در فارس:

شبکه ریلی جان دوباره در رگ‌های شیراز است

نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمری که در پیشرفت خطوط مترو انجام می‌شود، گفت: شبکه ریلی جان دوباره‌ای به قلب این کلان‌شهر می‌دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه‌ای با علی کلانتری سرپرست، معاونین و مدیران سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز از همه کارکنان و مهندسین و کارگران برای تلاش‌های مستمری که در پیشرفت خطوط مترو انجام داده‌اند قدردانی و اضافه کرد: ایجاد خطوط و شبکه اتصال آن‌ها در محدوده بافت می‌تواند هویت مرکزیت این شهر را زنده نگه دارد و شبکه ریلی می‌تواند جان دوباره به قلب شهر بدهد. 

امام‌جمعه شهر شیراز بابیان اینکه در مبحث فرهنگ‌سازی باید کوشش بیشتری داشته باشیم و با نسل جدید از طریق صحیح ارتباط برقرار کرد، افزود: ازآنجاکه مترو مدرن‌ترین نوع وسیله حمل‌ونقل در جهان هست، باید مدرن‌ترین نوع ابزارها را در مترو به کار گرفت تا با نوجوانان و جوانان ارتباط صمیمانه و مؤثرتری برقرار شود.

وی بابیان اینکه نوع نگاه صحیح به جوانان نباید گم و به دست فراموشی سپرده شود، گفت: ایجاد جاذبه برای قشر نوجوان و جوان نیز از تکالیف مترو شیراز است که باید به‌صورت جدی به آن پرداخته شود.

در این دیدار سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز گزارش جامع از روند عملیات اجرایی خطوط مترو شیراز (خطوط چهارگانه و اتصال خط ۱ به ۴) را ارائه و بر پیشرفت بی‌نظیر عملیات عمرانی مترو شیراز در کشور تأکید کرد.

علی کلانتری عنوان کرد: در حال حاضر خط یک مترو شیراز با ۲۰ ایستگاه فعال در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است، برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر و کمتر شدن سرفاصله‌ها به واگن‌های بیشتری نیاز است تا بتوان سرفاصله فعلی را به ۱۰ دقیقه کاهش داد.

وی در ادامه گفت: در خط ۲ شاهد رخدادهای خوب و پیشرفت‌های قابل‌توجهی هستیم که در حال حاضر حفاری و پیشرفت کار از ایستگاه آزادی، دستگاه حفار مکانیزه به نزدیکی آرامگاه حافظ رسیده است و انتظار می‌رود تا انتهای سال جاری این حفاری به ایستگاه سعدی برسد.

کلانتری گفت: این‌یک کار جهادی است که هدف‌گذاری شده تا در سال جدید با تکمیل شبکه بالاسری و همچنین سازه ایستگاه‌های این مسیر بتوان تردد قطار در این محدوده را داشت.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز عنوان کرد: عملیات عمرانی در خط ۲ مترو و همچنین حفاری در آن یک رکورد محسوب می‌شود که تاکنون ۱۶۰۰ متر از این پروژه حفاری‌شده و ۸ کیلومتر از خط ۲ مترو شیراز در دو سال به ظرفیت حمل‌ونقلی مترو شیراز اضافه‌شده است و با تلاش شبانه‌روزی کارگران و مهندسین، مترو شیراز پیشتاز است.

وی بیان کرد: با مطالعات انجام‌شده، ادامه خط ۲ مترو به ایستگاه رازی در خط یک بازگردد و یک هاب (مسیر دسترسی چندگانه بین خطوط ۱، ۲ و ۴) ایجاد شود.

کلانتری ادامه داد: خط ۳ مترو با فعالیت مجموعه شمس عمران از محدوده ورودی شهرک گلستان آغازشده و حدوداً ۶۰۰ متر حفاری توسط دستگاه حفاری مکانیزه انجام‌شده است.

این مقام مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل ریلی در خصوص احداث مترو برای خدمات‌رسانی به شهر صدرا گفت: مطالباتی در خصوص احداث خط مترو از شیراز به شهر صدرا مطرح‌شده است که در این زمینه جلسات مختلفی با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری صدرا برگزار و این بحث مطرح شد که شهر صدرا در مطالعات صورت گرفته، شهر فاقد مترو پیش‌بینی‌شده است و اتصال این شهر به شیراز از طریق خطوط بی‌آرتی (حمل‌ونقل سریع با اتوبوس) مدنظر است؛ که این مطالعات به بازنگری و تجدیدنظر نیاز دارد.
 
سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی در خصوص خط ۴ مترو گفت: این خط از بلوار رازی آغازشده است که هدف از احداث آن، دسترسی به حرمین مطهر است که از اولویت‌های شهرداری شیراز است.

کلانتری بیان کرد: مطالبه ما این است که بتوانیم در این مرحله، حفاری‌ها را آغاز کنیم و این امر با همیاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و تأمین ماشین‌آلات موردنیاز امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته وی؛ آنچه برای مجموعه مترو شیراز حائز اهمیت است اتصال خط ۱ به ۴ است و پارکینگ شهید آیت‌الله دستغیب در مجاورت حرم حصرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان شفت میانی اتصال خط ۱ به ۴ در نظر گرفته‌شده است که با ایجاد این اتصال، خدمات‌رسانی ویژه به زوار حرمین مطهر در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از اصلی‌ترین اهداف اتصال خطوط مترو به حرمین مطهر است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد