hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کاهش تقاضا برای خرید مصنوعات طلا؛ حذف ارزش افزوده از حوزه طلا هنوز عملیاتی نشده است

کاهش تقاضا برای خرید مصنوعات طلا؛ حذف ارزش افزوده از حوزه طلا هنوز عملیاتی نشده است

رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران گفت: تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه کاهش یافته است.
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران در نشست خبری  گفت: در  ۴ ماه اخیر بحث کرونا همه اصناف به خصوص طلا و جواهر را دچار مشکلات زیادی از جمله رکود و تعطیلی کامل کرد.
او بیان کرد: ویروس کرونا کل دنیا را در بر گرفته و صنعت کشور را دچار رکود کرده است. تولیدکنندگان با تعطیلی برخورد کردند و هم اکنون به ندرت فعالیت می‌کنند. کرونا باعث التهاباتی در بازار اونس شد و در نتیجه داد و ستد‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.
محمدولی تشریح کرد: اصناف در بحث کرونا بر اساس وظیفه قدم برداشتند. صنعت طلا در رفع مشکلات همیشه پیش قدم بوده و وظیفه خود می‌داند که پیش قدم باشد، حال انتظار می‌رود دولت در این شرایط به فکر اصناف آسیب دیده باشد.
رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران تصریح کرد: چک‌های تولیدکنندگان در حال برگشت است و پرداخت مالیات یکی از بزرگترین دغدغه های اصناف است که انتظار داریم دولت در این شرایط به اصناف کمک کند.
محمدولی تشریح کرد: نوسانات در تمام صنوف تولیدکننده را دچار مشکل می‌کند. در گذشته بحث ارزش افزوده در حوزه اصناف به خصوص طلا و جواهر مشکلاتی ایجاد کرده بود و بنا شد که فروشنده ٩ درصد از کل ارزش افزوده را از مصرف کننده بگیرد و برای مالیات بدهد که برخی نتوانستند این کار را انجام دهند.
رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران تصریح کرد: ارزش افزوده غیر کارشناسانه وارد شد به طوری که سازمان امور مالیاتی اوایل موضع گیری می‌کرد اما خوشبختانه ارزش افزوده برای حوزه طلا حذف شد.
محمدولی بیان کرد: انتظار داشتیم از اوایل سال ٩٩ بحث حذف ارزش افزوده عملی شود که هنوز عملی نشده است.
این مقام مسئول در خصوص خرید و فروش طلا و سکه در بورس گفت: به دلیل شفافیت معاملات در بورس تقاضا برای این نوع خرید و افزایش یافت. تقاضا برای مصنوعات ساخته شده کاهش یافته و دچار رکود شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد