hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > عوارض نامطلوب کرونا بر زنان باردار مبتلا به این ویروس چیست؟

عوارض نامطلوب کرونا بر زنان باردار مبتلا به این ویروس چیست؟

جراح و متخصص زنان و زایمان، نازایی گفت: خطر زایمان زودرس و اختلالات جفت که می تواند منجر به اختلال رشدی جنین شود از عوارض نامطلوب زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ است.
دکتر سودابه کاظمی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا زنان باردار مبتلا به کرونا ویروس می توانند ویروس را به جنین خود منتقل کنند اظهار کرد: موارد و گزارشاتی از ابتلای نوزادان متولد شده به ویروس کرونا مشاهده شده ولی هنوز ثابت نشده که این ابتلا از طریق مادر در دوره بارداری اتفاق افتاده باشد؛ در واقع جواب به این پرسش در حال حاضر خیر است.
وی با بیان اینکه طبق گزارشات؛ زنان باردار خوشبختانه بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار ندارند تصریح کرد: زنان بارداری که بیماری زمینه ای نظیر فشار خون یا دیابت یا بیماری قلبی و .‌.‌. دارند باید بسیار مراقبت کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند چون بیماری در این افراد می تواند منجر به نتایج ناگوار شود.
جراح و متخصص زنان و زایمان، نازایی با تاکید بر اینکه اطلاعات ما راجع به این ویروس محدود به چند ماه بیشتر نمی شود، یادآور شد: با توجه به جدید بودن ویروس کرونا، اطلاعات دقیق محدود بوده و با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی هنوز در زمینه بسیاری از رفتارهای ویروس کرونا اطلاع کافی نداریم.
کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر در مادران مبتلا به کووید ۱۹ در طی بارداری نقایص جنینی گزارش نشده است گفت: خطر زایمان زودرس و اختلالات جفت که می تواند منجر به اختلال رشدی جنین شود از عوارض نامطلوب زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد