hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > کاهش غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت

کاهش غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: وزش باد و گردوغبار به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی و همچنین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران، متوسط شاخص کیفیت هوای تهران در ساعت ۷ صبح امروز، شنبه، برابر عدد ۲۴۲ بوده است

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه وزش باد و گردوغبار به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی عامل افزایش امروز غلظت آلاینده‌ها بوده است، گفت: غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت رو به کاهش است.

علیرضا مزینانی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره‌کل هواشناسی استان تهران مبنی بر وزش باد و گردوغبار به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی و همچنین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران، متوسط شاخص کیفیت هوای تهران در ساعت ۷ صبح امروز، شنبه، برابر عدد ۲۴۲ بوده است، اظهار کرد: این عدد مربوط به آلاینده ذرات با قطر کمتر از ۱۰ میکرون بوده که در شرایط بسیار ناسالم قرار داشته است.

وی با اعلام اینکه "این پدیده مقطعی بوده است و در زمان حاضر شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها هستیم و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی از بعدازظهر با افزایش ناپایداری‌ها از شدت آلودگی هوا نیز کاسته خواهد شد. "، تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین شاخص ۲۴ ساعته روی عدد ۱۳۶ مربوط به آلاینده ۲.۵ PM است، لذا توصیه می‌شود شهروندان به‌ویژه گروه‌های حساس جامعه شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و زنان باردار از تردد‌های غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به آمار وضعیت آلودگی هوا از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: طی این مدت تهران ۵ روز هوای پاک را تجربه کرده است و همچنین ۱۱۶ روز هوای قابل قبول، ۵۵ روز شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها را در هوای پایتخت شاهد بوده‌ایم.

منبع: sharghdaily-942789

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد