hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ضرورت عملكرد هوشمندانه و حفاظت از صنعت استراتژیك فولاد از سوی دولتمردان

مدیرعامل فولاد مبارکه در مصاحبه با تلویزیون اینترنتی معدن و صنایع معدنی تبیین کرد:

ضرورت عملكرد هوشمندانه و حفاظت از صنعت استراتژیك فولاد از سوی دولتمردان

با توجه به نقش غیرقابل‌انکار صنعت فولاد و اهمیت بقا در بازارهای جهانی در شرایط فعلی که شاهد سیل واردات محصولات این صنعت هستیم، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه و غلامرضا سلیمی معاون بهره‌برداری این شرکت به سؤالات تلویزیون اینترنتی معدن و صنایع معدنی این‌گونه پاسخ دادند.

محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه:

فرمول نجات‌بخش صنعت فولاد از مسیر مدیریت واردات ورق

ما به‌عنوان کشوری هستیم که سرمایه‌گذاری جدی در صنعت فولاد انجام دادیم و این سرمایه‌گذاری تنها در ورق‌های فولادی نبوده بلکه در کل زنجیره فولاد بوده است.

صنعت فولاد صنعتی است که 4.5 درصد از GDP را شامل می‌شود و برای همین دولتمردان باید خیلی هوشمندانه عمل و از این صنعت استراتژیک حفاظت کنند.

امروز با یک رکود جدی در صنعت فولاد در بازارهای جهانی مواجه هستیم. کشوری مثل عراق برای آسیب ندیدن نورد خود تعرفه روی میلگرد ایران می‌گذارد؛ ما هم باید هوشمندانه عمل کنیم.

صادرات شرکت‌های چینی با آن ظرفیت‌ها با کاهش رشد اقتصادی و صنعت خانه‌سازی مواجه شده و برای همین به سمت صادرات روی آوردند. ما باید هوشمندان تعرفه وارداتی وضع کنیم و صنعتمان را از سقوط در دره هولناک که می‌تواند در آن قرار بگیرد نجات دهیم.

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه:

لزوم به‌کارگیری استراتژی دفاعی در برابر هجمه صادراتی چین

یکی از استراتژی‌های فولاد مبارکه تولید حداکثری با استفاده از ظرفیت‌های موجود بوده است و همچنین با تمرکز بر تولیدات باکیفیت و ارزش‌افزوده بالاتر. با توجه به شرایط امروز طبیعی است که باید به سمت گریدهای ویژه و با ارزش‌افزوده بالاتر رفت.

ما هم نباید از ناحیه واردات ورق دوباره لطمه بخوریم. بخشنامه‌های دستوری به صنعت خیلی ضربه زده و نباید در اینجا هم دوباره تکرار شود.

چین بازیگر اصلی صنعت فولاد دنیا است وقتی‌که محصولات فولادی در کشور چین مصرف نشود با قیمت‌های پایین‌تر به سمت صادرات می‌آید. اتفاقات مثبتی برای منع واردات ورق در دولت جدید در حال شکل گرفتن است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد