hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > آموزش نحوه اتصال گوشی به‌صورت بی‌سیم و سیمی

آموزش نحوه اتصال گوشی به‌صورت بی‌سیم و سیمی

با اتصال گوشی به تلویزیون می‌توانید فیلم، بازی یا هرچیز دیگری را روی نمایشگر بزرگ آن تماشا کنید. در این مطلب شما را با نحوه اتصال گوشی به تلویزیون آشنا می‌کنیم.

اگر می‌خواهید تصویر گوشی را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون تماشا کنید، این مطلب را بخوانید.

با اتصال گوشی به تلویزیون می‌توانید فیلم، بازی یا هرچیز دیگری را روی نمایشگر بزرگ آن تماشا کنید. در این مطلب شما را با نحوه اتصال گوشی به تلویزیون آشنا می‌کنیم.

اتصال گوشی به تلویزیون به‌صورت بی‌سیم

65

اولین و در دسترس‌ترین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون، استفاده از راهکارهای بی‌سیم است. این راهکارها معمولاً به‌طور پیش‌فرض در تنظیمات گوشی پیدا می‌شوند؛ اما اگر نتوانستید از قابلیت‌های پیش‌فرض استفاده کنید، می‌توانید سراغ اپ‌های شخص ثالث هم بروید.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS امکان‌پذیر است؛ اما از آن‌جایی که آیفون‌ها در این زمینه محدودیت بیشتری دارند، اتصال آن‌ها به تلویزیون سخت‌تر خواهد بود. درعوض اما برای اتصال اکثر گوشی‌های اندرویدی نیاز به زحمت زیادی ندارید.

به‌طور کلی روش اتصال بی‌سیم گوشی به تلویزیون، Screen Mirroring نامیده می‌شود؛ اما برندهای مختلف این نام را بسته‌به رابط کاربری خود شخصی‌سازی کرده‌اند که معمولاً عنوان Cast هم جزوی از آن‌هاست. نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون با مدل‌های اندرویدی مشابه یکدیگر است.

ابتدا باید اپ تنظیمات گوشی را باز کنید و در بخش Connenctions، قسمت Cast را بیابید. با روشن کردن این قابلیت و قرار دادن تلویزیون روی حالت آماده به کار، احتمالاً نام و مدل تلویزیون خود را در فهرست اتصالات گوشی مشاهده خواهید کرد. درنهایت با کلیک روی آن، اتصال گوشی موبایل به تلویزیون انجام می‌شود.

در پلتفرم iOS نیز با پیدا کردن قسمت AirPlay از تنظیمات یا کنترل سنتر آیفون، امکان اتصال گوشی به تلویزیون را پیدا خواهید کرد؛ هرچند باید یادآوری کنیم که حین تلاش برای اتصال، امکان دارد آیفون با موفقیت به تلویزیون متصل نشود. ازاین‌رو در اپ‌استور می‌توانید اپلیکیشن‌های شخص ثالث مخصوص اتصال گوشی به تلویزیون را پیدا کنید. ازجمله اپ‌های مناسب iOS می‌توان به Mirroring 360 و AnyDesk اشاره کرد.

نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون با سیم

66

اگر کنجکاو هستید که به‌صورت سیمی چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم، باید بدانید که این روش نیز در هر دو اکوسیستم محبوب موبایل امکان‌پذیر است. برای این‌کار ابتدا باید مبدل مخصوصی را تهیه کنید. این مبدل باید با پورت شارژ گوشی و پورت HDMI به‌کار رفته در تلویزیون یا مانیتوری که در اختیار دارید یکسان باشد.

معمولاً این مبدل‌ها قیمت چندان بالایی ندارند و مهم‌ترین مزیت آن‌ها، تأخیر کم و کیفیت بالا در انتقال تصویر است؛ هرچند باید توجه داشته باشید که امکان دارد گوشی یا تلویزیونی که در اختیار دارید شاید با هم سازگار نباشند. به‌همین‌ترتیب پیش از تهیه مبدل، از کارکرد انتقال تصویر به تلویزیون به‌صورت سیمی اطمینان حاصل کنید.

برخی برندها مانند سامسونگ نیز نه‌تنها تصویر، بلکه سیستم‌عامل دستگاه را به‌صورت بهینه روی نمایشگرهای خارجی نمایش می‌دهند. این قابلیت که DEX نام دارد بیشتر روی مدل‌های پرچمدار این برند قرار گرفته است. برندهای دیگر نیز قابلیت‌هایی مشابه این را ارائه داده‌اند.

منبع: دیجیاتو

منبع: faradeed-205660

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد