hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > نزول معنادار ورزش ایران در پارالمپیک/ سقوط در پاریس!

نزول معنادار ورزش ایران در پارالمپیک/ سقوط در پاریس!

کاروان ایران نتوانست در بازیهای پارالمپیک به انتظارات پاسخ دهد تا همه پیش بینی‌ها باطل شود.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، پرونده حضور کاروان ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک در پاریس 2024 با ۲۴ مدال رنگارنگ و حضور در جایگاه چهاردهمی بسته شد.

کاروان ایران در این دوره از بازی ها با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته والیبال نشسته، پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراشنا، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، گلبال، پاراتیر و کمان، پاراتیراندازی و پاراکانو شرکت داشت و در نهایت با کسب ۲۴ مدال رنگارنگ شامل ۸ نشان طلا، ۱۰ نقره، ۷ برنز و ایستادن در جایگاه چهاردهم جدول رده بندی به کار خود پایان داد.

برای تحلیل و آنالیز کاروان ایران در این رقابتها باید در فرصتی مناسب رشته های اعزامی را آنالیز کرد و درباره عملکرد آنها بسته به شرایط و اتفاقات تحلیل داشت اما در یک بررسی اجمالی درباره کاروان ایران باید از نزول کاروان پارالمپیکی ایران صحبت کرد. نزولی که در قیاس با ادوار گذشته و بازیهای قبلی منتج شود. 

کاروان پارالمپیکی ایران ۲ سال قبل در بازیهای پارآسیایی هانگژو درخششی کم نظیر داشت و با مجموع ۱۳۱ مدال که ۴۴تای آن طلا بود، توانست روی سکوی دوم این بازیها ایستاده و جهشی هیجان انگیز و درخشان را تجربه کند. 

بعد از این موفقیت همه پیش بینی می کردند که کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک نیز این درخشش را تکرار کرده و دست پری در مسابقات داشته باشد. حتی در پیش بینی های خوشبینانه حاکی از جهش چند پله ای و کسب رتبه تک رقمی در پاریس بود اما در عمل اتفاق دیگری رخ داد و کاروان ایران نتوانست به انتظارات پاسخ دهد تا همه پیش بینی ها باطل شود. تیم ایران در بازیهای پارالمپیک پاریس نه تنها نتوانست مدالهای بیشتر و خوشرنگتری کسب کرده و جایگاه خود را ارتقا دهد، بلکه نسبت به دوره قبلی بازیها در توکیو 2020 نیز روند نزولی در کسب مدال و جایگاه خود در جدول بازیها را تجربه کرد. 

۴ سال پیش در توکیو کاروان ایران همین تعداد مدال را کسب کرد اما تعداد طلاهای ایران دورقمی بود و کاروان ایران موفق شد ۱۲ مدال طلا را کسب کند و به مدد این تعداد طلا در جایگاه سیزدهم جدول کسب مدال ایستاد. 

در پاریس از منظر کسب طلا نزول قابل توجهی داشتیم و ۴ طلا کمتر گرفتیم تا به همین دلیل یک پله نزول را در جدول بازیها تجربه کنیم. 

این در حالیست که پیش از آغاز رقابتها مسئولین کمیته پارالمپیک در پیش، بینی های خود برای این دوره از ۹ طلای قطعی صحبت می کردند و اعتقاد داشتند ۵ مدال نقره نزدیک به طلا خواهیم داشت که البته این پیش بینی محقق نشد و در نهایت از ۹ طلای قطعی یک طلا کمتر گرفتیم. انچه نشان می دهد که کاروان پارالمپیکی ایران حتی انتظارات حداقلی متولیان را برآورده نکرده است. در کلیت در برآیند نتیجه کاروان ایران در پارالمپیک پاریس نمره قبولی نمی گیرد و این نزول باید ریشه یابی شود.

253 258

منبع: khabaronline-1956138

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد