hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > استقبال السودانی از پزشکیان/ رئیس‌جمهور وارد بغداد شد

استقبال السودانی از پزشکیان/ رئیس‌جمهور وارد بغداد شد

«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران برای انجام سفری سه روزه وارد بغداد شد.

به گزارش شبکه شرق، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران برای انجام سفری سه روزه به عراق، وارد بغداد شد.

«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران طی سفری رسمی به عراق و در نخستین سفر خارجی خود از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری‌، با استقبال نخست‌وزیر عراق، وارد بغداد شد.

«مسعود پزشکیان» صبح امروز، «چهارشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۳»، به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی، با بدرقه دکتر «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قمی» معاون بین‌الملل دفتر رهبری و تعدادی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور، به منظور سفری سه روزه عازم بغداد شد.

رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست‌وزیر عراق، رئیس‌جمهور عراق، روسای مجلس و دستگاه قضایی عراق و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت.

پزشکیان همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، جهت زیارت حرم امیرالمومنین و امام حسین (سلام الله علیهما)، به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت.

رئیس‌جمهور به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان، به اربیل و سلیمانیه در شمال عراق نیز سفر خواهد کرد و همچنین دیداری با مقامات محلی و نخبگان فرهنگی، دانشگاهی و عشایر در شهر بصره در جنوب عراق خواهد داشت.

منبع: sharghdaily-942519

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد