hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > قتل برادر به دلیل اختلال روانی حاد

قتل برادر به دلیل اختلال روانی حاد

مردی که برادرش را در خواب به قتل رسانده است، در مرکز درمان اختلالات روانی بستری شد.

مردی که برادرش را در خواب به قتل رسانده است، در مرکز درمان اختلالات روانی بستری شد. 

به گزارش سایت جنایی، این متهم در حالی قرار است در بیمارستان روانی تحت درمان قرار بگیرد که از حدود ۵۰ روز پیش در بازداشت ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار داشت تا تحقیقات برای کشف انگیزه قتل برادرش مورد بررسی قرار گیرد.

این قتل روز ۳۰ خردادماه امسال اتفاق افتاد و  مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از کشته شدن برادرش به دست دزدی خبر داد که به خانه‌ آنها رفته بود.

به این ترتیب، گروهی از ماموران به دستور بازپرس سالار صنعتگر برای انجام تحقیقات جنایی به محل رفتند و در بررسی اولیه مشخص شد خانه‌ای که قتل در آن اتفاق افتاده است خانه‌ای دوطبقه و متعلق به سه برادر است و دو نفر از برادران در یکی از طبقات زندگی می‌کنند و برادر دیگر به تنهایی در یک طبقه سکونت داشت. در زمان حادثه یکی از برادران سر کار رفته بود و دقایقی بعد یکی دیگر از آنها در تماس با پلیس ۱۱۰ وقوع قتل را خبر داد.

مرد جوان به ماموران گفت: من به طبقه‌ای که برادرم تنها در آن زندگی می‌کرد رفتم و آن موقع بود که جسدش را دیدم. احتمالاً دزدی به خانه‌اش زده و با او درگیر شده و بعد هم او را با چاقو زده است.

این در حالی بود که کارشناسان پزشکی قانونی، متخصصان تشخیص هویت و ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران در تحقیقاتی که انجام دادند، مدارک و شواهدی را خلاف گفته‌های مرد کشف کردند. سرانجام مشخص شد او با سناریوپردازی  و صحنه‌سازی قصد گمراه کردن ماموران و منحرف کردن روند تحقیقات را دارد.

مرد مظنون به برادرکشی که تحقیقات نشان می‌داد دچار برخی مشکلات روحی است، در تحقیقات دقیق‌تر اعتراف کرد: وقتی برادرم که با من در یک طبقه زندگی می‌کرد سر کار رفت، من به طبقه دیگر رفتم و مقتول را در خواب کشتم، چون با هم اختلاف داشتیم.

به این ترتیب، دستور بازداشت این متهم صادر شد و پس از آن در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت تا دلیل اختلاف مرگبار مشخص شود. همچنین جسد برادر کشته‌شده نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت تا تحقیقات و معاینات دقیق‌تر انجام شود. در عین حال، برادر متهم هم قرار شد از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مورد معاینه روانی قرار گیرد تا صحت سلامت روانش سنجیده شود. در نهایت متخصصان پزشکی قانونی او را دارای نوعی از اختلال روانی حاد تشخیص دادند که نیاز به درمان با بستری شدن در بیمارستان روانی دارد. به این ترتیب، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران دستور بستری شدن این مرد در مرکز درمانی را صادر کرد. 

 

منبع: etemadonline-674050

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد