hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > لزوم استفاده از منابع محلی برای تأمین آب با کیفیت

لزوم استفاده از منابع محلی برای تأمین آب با کیفیت

معاون بهره برداری و توسعه آبفا استان اصفهان گفت: در ماه های گرم سال برای تأمین آب با کیفیت ناچاریم که ده درصد از منابع آب را از چاه ها تأمین کنیم.
به گزارش عصر تحلیل، ناصر اکبری معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب استان اصفهان، در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شده بود، گفت: در نه ماه از سال،آب شربی که در اختیار شهروندان قرار می گیرد به طور کامل از منابع طبیعی تأمین می شود ولی در ماه های دیگر که از اواخر خرداد تا شهریور را شامل میشود، برای تأمین آب باکیفیت ناچاریم که از منابع محلی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در طی سالهای گذشته برای عبور از بحران خشکسالی از چاه هایی در سطح شهر بهره برداری شده است، افزود: این چاه ها مورد آزمایش شیمیایی و میکروبی قرار گرفته و به تأیید وزارت بهداشت رسیده بودند.
اکبری با بیان اینکه کیفیت بالای آب شرب شرط اول ما است، اظهار کرد: در مناطق مختلف اصفهان به دلیل فقیر و غنی بودن چاه های زیرزمینی، کیفیت آب متغیر بوده ولی در اکثر مناطق این استان کیفیت آب تفاوت چندانی ندارد.
وی همچنین ادامه داد: در شرایط خاص تنها ده درصد از منابع آب از چاه تأمین می شود؛ بنابراین مردم میتوانند از سلامت آب شربی که در اختیارشان قرار میگیرد اطمینان کامل داشته باشند.
معاون بهره برداری و توسعه آبفا استان اصفهان با بیان اینکه سال ۸۹ اولین سال اجرایی شدن زیرساخت سامانه های کنترل هوشمند در خطوط انتقال آب استان بود، اذعان داشت: قبل از آن شرکت های داخلی قادر به انجام این کار نبودند ولی پس از سال ۹۰، تنها شرکت های داخلی این زیرساخت ها را اجرا می کردند.
وی با اشاره به اینکه شرکت آبفا اصفهان زیر بار جیره بندی آب در سطح استان نخواهد رفت، افزود: در صددیم که با کنترل و درایت، عدالت را در توزیع و کیفیت آب اجرا کنیم.
افزایش هفت درصدی بهای قبوض
رضا رضایی، معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا استان اصفهان نیز در ادامه این جلسه ضمن اشاره به شناسایی ۵۶۰ انشعاب غیر مجاز گفت: در سال ۹۹ افزایش قیمت انجام شده و بهای قبوض تمام مشترکین مسکونی و غیر مسکونی، هفت درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه با بیان اینکه در وضعیت شیوع ویروس کرونا، دستگاه های دریافت پول شهرداری به شرکت آب و فاضلاب منتقل شد افزود: برای سهولت کار و کاهش ترددها در شهر، هزینه حفاری و آسفالت توسط این شرکت دریافت شد.
رضایی با اشاره به استقبال شرکت آبفا استان اصفهان برای واگذاری انشعاب های جداگانه به مجموعه اعلام کرد: برای انجام این امر، مجموعه ها باید دارای شرایطی از جمله امکانات فنی لازم باشند.
وی ادامه داد: این امکانات فنی، شامل جدا بودن لوله های آب سرد و گرم و همچنین بدون مشکل بودن این لوله ها می باشد.

موفقیت شرکت آبفا در کنترل سطح منابع آب
همچنین در بخشی از این نشست، سید اکبر بنی طبا، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به ایراد سخنانی پرداخت و بیان کرد: شرکت آبفا در تابستان دارای شرایط متفاوتی بوده و فشار زیاد بر بدنه آن وارد می شود.
بنی طبا با بیان اینکه دغدغه این شرکت ارائه آب باکیفیت در اختیار عموم مردم است، افزود: شرکت آبفا در تلاش است که حتی الامکان از آب چاه استفاده نکند و در صورت استفاده، آب این چاه ها تمامی شاخص های لازم را داشته باشد.
وی عنوان کرد: این شرکت علی رغم کمبود آب توانسته مصرف آب را به خوبی مدیریت کرده به گونه ای که در طی این سال ها، در حوزه آب شرب مشکلی به وجود نیامده است.
بنی طبا در نهایت ضمن قدردانی از همکاری مردم برای صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: عوامل شرکت آبفا استان با تلاش فراوان توانستند سطح منابع آب را کنترل کنند، هر چند برای تحقق این امر و همچنین توزیع عادلانه آب مجبور به اعمال فشار حداقلی شده اند./
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد