hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > کارگاه پوسترسازی خلاق در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

کارگاه پوسترسازی خلاق در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: کارگاه پوسترسازی خلاق به عنوان یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، در شیراز برگزار می‌شود.

محمد ثابت‌اقلیدی دوشنبه 19 شهریور با یادآوری اینکه سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی نیمه دوم آبان ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، افزود: تاکنون بیش از ده‌ها پیش رویداد و همایش تخصصی با تأکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره در سطح استان برگزارشده و طبق برنامه‌ریزی‌ کارگاه پوسترسازی خلاق نیز یکی از این پیش‌رویدادها است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: سرچشمه‌های پوستر نظیر مصورسازی، درگذشته‌های دور می‌توان جست‌وجو کرد به‌طوری‌که نقوش برجسته آشوری، ایرانی و رومی نوعی پوستر بوده‌اند که رویدادهایی را به روایت تصویر، توصیف می‌کردند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: استفاده از عناصر هنر سنتی و ترکیب آن باهنرهای جدیدتر مانند طراحی گرافیک می‌تواند برای موضوعات ملی، دینی و فرهنگی انتخابی هوشمندانه باشد چراکه علاوه بر هم سویی با موضوع منتخب، به هنرهای سنتی فراموش‌شده جامعه اشاره دارد و از سوی دیگر، هنرمندان را وا می‌دارد تا با نگاهی عمیق تر نسبت به احیای هنرهای سنتی جامعه خود گام بردارند.

او بابیان اینکه در دنیایی که ارتباطات بصری در رأس قرار دارد، تسلط بر طراحی پوستر فقط یک هنر نیست، بلکه یک ضرورت است افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان، جوانان، دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر پوستر سازی اقدام به برگزاری کارگاه پوستر سازی خلاق در سطح استان در تاریخ ۲۱ شهریورماه می‌نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از علاقه‌مندان سراسر این استان دعوت کرد تا در این کارگاه رایگاه شرکت کنند و گفت: آشنایی با نرم‌افزارهای گرافیکی از پیش‌نیازهای شرکت در این کارگاه است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند تا روز سه‌شنبه 20 شهریور درخواست خود را به نشانی farsfestival@farschto.ir ایمیل کرده یا با شماره ۰۹۱۷۵۱۱۳۴۸۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد