hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نقش مجید عشقی در ماجرای جنجالی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها چه بود؟

نقش مجید عشقی در ماجرای جنجالی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها چه بود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار بورس اعلام کرد که مجید عشقی مانع افشای اسامی سوءاستفاده‌کنندگان نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار بورس اعلام کرد که مجید عشقی مانع افشای اسامی سوءاستفاده‌کنندگان نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شد. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید؛ 

 

  •  کارنامه آقای عشقی را نه ضعیف بلکه بسیار ضعیف می‌دانم و امورات جاری که انجام شد جزو شرح وظایف اولیه و بدیهیات سازمان بود. نکته بسیار منفی دیگر کارنامه ایشان، احاطه و تسلط یافتن دولت در بازار سرمایه بود به ترتیبی که حتی سازمان بورس به یک معاونت و یا بخش داخلی وزارت اقتصاد تبدیل شده و جزو دولت محسوب می‌شد.
  • به خاطر داریم در موضوع نرخ خوراک پتروشیمی‌ها وقتی صحبت این شد که حداقل اسامی استفاده‌کنندگان را اعلام کنید، آقای عشقی به شدت اعتقاد داشت که افشای این اطلاعات مشکلی را حل نمی‌کند در صورتی که ذینفعان بازار به حق انتظار داشتند که حداقل این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد اما بنا به خواست ایشان کاری صورت نگرفت.
  • درست است که در حال حاضر موضوع وام‌های نجومی بهانه‌ای شد که ایشان از سازمان بورس برود اما جا دارد که به‌طور جدی این موضوعات و مطالبات ذینفعان بورس و سهامداران پیگیری شود و اگر احیاناً در این زمینه قصوری شکل گرفته مورد پیگیری قرار بگیرد .
  • امیدوارم انتخاب مناسب و اصلح براساس قانون صورت بگیرد، چراکه برخلاف نص صریح قانون اوراق بهادار که ابتدا باید هیئت‌مدیره سازمان تعیین ‌شود و از بین آنها رئیس انتخاب گردد اما در دو دوره گذشته به صورتی عمل‌شده که ابتدا رئیس سازمان بورس انتخاب شده و او هیئت‌مدیره متناسب با سبک و سیاق کاری خود را معرفی می‌کند که یک خلأ قانونی است که امیدوارم این روند متوقف شود و افرادی که دارای حُسن شهرت هستند انتخاب شوند.

منبع: etemadonline-673716

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد