hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > تعهدات پیمانکار پروژه راهسازی ابوالحیات دشت‌ارژن عملی نشده است

بازرس کل فارس:

تعهدات پیمانکار پروژه راهسازی ابوالحیات دشت‌ارژن عملی نشده است

بازرسی‌کل استان فارس به موضوع مغفول ماندن تعهدات شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در راستای جبران خسارت زیست‌محیطی استان و کاشت نهال به میزان سه برابر درختان قطع شده در منطقه حفاظت شده ابوالحیات- دشت ارژن ورود کرد.

کاظم اکرمی در این رابطه توضیح داد: بازرسی استان فارس، در بازرسی موردی با موضوع «بررسی عملکرد دستگاه‌های متولی در خصوص قطع چهار هزار و 200 اصله درخت در منطقه حفاظت شده ابوالحیات- دشت ارژن» در دهه90، به موضوع ورود کرد.

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط عمومی بازرسی کل فارس، اکرمی تاکید کرد که سازمان بازرسی در راستای حفاظت از منابع طبیعی از جمله حفظ تنوع زیستی و ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری، جلوگیری از تشدید فرسایش خاک از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کند.

او با اشاره به نامه بازرسی کل فارس به اداره‌کل حفاظت محیط زیست این استان، اضافه کرد: در دهه90 به دلیل اجرای عملیات راهسازی در محور احداث شده ابوالحیات-دشت ارژن تعداد 4200 اصله درخت و درختچه شامل 3000 اصله درخت بلوط و بنه و هزار و200 اصله درختچه بادام کوهی و کیالک قطع شد.

بازرس کل استان فارس با تاکید بر اینکه شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای جبران خسارت تهعداتی داده است، افزود: در این راستا مقرر شد که شرکت مذکور نسبت به تهیه و نصب تعداد 20 عدد تابلو مناطق، تهیه و نصب 20 عدد تابلو با شعارهای زیست محیطی، کاشت نهال به میزان سه برابر درختان قطع شده طی اجرای پروژه با گونه‌های بومی در مسیر جاده‌های ارژن و کازرون و ارژن-ابوالحیات، تهیه یک دستگاه دوربین مداربسته برای پایش الکترونیکی مناطق اقدام کند که تاکنون به این تعهدات عمل نکرده است.

اکرمی با اشاره به اینکه بازرسی کل فارس در صورت انجام نشدن تعهدات مذکور اقدامات قانونی لازم را از طریق مراجع قضایی اجرا می‌کند، گفت: محیط زیست استان باید نسبت به اجرای پیشنهادات  بازرسی اقدام و نتیجه را به همراه مستندات مرتبط به این مرجع ارسال کند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد