hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > رصد مصادیق آلودگی صنایع فارس توسط محیط زیست فارس

رصد مصادیق آلودگی صنایع فارس توسط محیط زیست فارس

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد که مصادیق آلودگی حاصل از فعالیت صنایع در این استان به شکل جدی رصد و راهکارهای رفع آنها پیگیری شده است.

قاسم نهاوندی از تجهیز سه واحد تولید نشاسته‌سازی به سیستم‌های تصفیه خانه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر، مکاتبات،  تشکیل جلسات و پایش‌های مداوم اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ۳ واحد نشاسته سازی مستقر در روستای مهدی‌آباد شیراز که در مجاور رودخانه چنار راهدار قرار داشتند و موجبات آلودگی آن را فراهم کردند مجهز به سیستم تصفیه خانه فاضلاب به روز و کارآمد شدند.

نهاوندی گفت: این واحد های صنعتی همچنین تجهیزات جدید کاهنده فاضلاب را در فرایند تولید به کار گرفتند، این واحدها نزدیک به نیم قرن فعال بودند  و تخلیه غیرقانونی فاضلاب به رودخانه را انجام می دادند.

معاون محیط زیست فارس، ادامه داد:  با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست و با پیگیری‌های اداره کل محیط زیست فارس به تعدادی از واحدهای صنعتی که برای کاهش و حذف آلودگی مشکلاتی داشتند تسهیلاتی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این شرکت ها  مسایل زیست محیطی ایجاد می‌کردند از جمله شرکت جنوب اتانول به دلیل تولید و تخلیه فاضلاب آلوده و شرکت نور گستر شفق بابت انتشار ذرات و آلاینده‌های هوا به محیط و شهرک صنعتی بزرگ شیراز بابت تکمیل تصفیه خانه فاضلاب فیزیکی شیمیایی و بیولوژیکی موجود تسهیلات لازم را دریافت کردند و معضلات زیست محیطی آنها مرتفع شد.

نهاوندی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و تلاش کارشناسان و مدیران حوزه معاونت محیط زیست انسانی استان فارس به افتخاراتی برجسته نائل شد که از جمله آن می توان به  کسب رتبه اول در پایش منابع آلاینده خاک در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، کسب رتبه سوم در پایش منابع آب‌های زیرزمینی در سطح کشور در سال ۱۴۰۲، کسب رتبه سوم در پایش بیمارستان‌های استان در سطح کشور در سال ۱۴۰۲، کسب رتبه چهارم در پایش و ابلاغ اخطاریه به واحدهای آلاینده در سطح کشور در سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه پنجم در پایش منابع آب سطحی رودخانه‌ها در سطح کشور در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد