hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > آموزش ایمنی برای ۲۷۰۰ نفر از شهروندان گرگانی

صفری خبر داد:

آموزش ایمنی برای ۲۷۰۰ نفر از شهروندان گرگانی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آموزش ایمنی برای ۲۷۰۰ نفر از شهروندان در ماه مرداد خبر داد.

موسی الرضا صفری با اعلام آمار یک ماهه آموزش شهروندی در مرداد ۱۴۰۳ گفت: با توجه به ضرورت آموزش شهروندی در حوزه ایمنی به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان در راستای ارتقای آگاهی و مهارتهای شهروندان در پیشگیری و مواجهه با حوادث اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی در این زمینه در قالب طرح «شهر ایمن» کرد.

وی افزود: در ماه مرداد سالجاری آتش نشانی گرگان برای ۲۷۰۰ نفر شهروند آموزش ایمنی برگزار نموده و بالاترین آمار مربوط به اجرای آموزش در ادارات با ۴۶۰ نفر ، نمازگزاران مساجد ۲۹۰ نفر و ۲۸۰ نفر در اجرای طرح یکشنبه های ایمنی آموزش های ایمنی ، ۲۴۰ مورد آموزش دانش آموزان مدارس و کودکان مهدهای کودک ، ۱۵۵ مورد آموزش پرسنل بیمارستان ها و تعداد ۱۲۷۵ نفر شهروند در سایر طرح های آموزشی آموزش دیده اند.

صفری تعداد آتش نشانان داوطلب را ۲۰۲ نفر و تعداد تاکسی های آتش نشان را ۵۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: در طرح داوطلبین واکنش اضطراری محلات یا به اختصار دوام در چندیدن جلسه برگزاری آموزش در مساجد مختلف محدوده ایستگاه های عملیاتی در حدود ۸۰۰ نفر از شهروندان آموزش دیده اند و همچنین در طرح ۹۹ مجتمع ایمن ۱۶۳ نفر از ساکنین مجتمع های مسکونی بلند مرتبه آموزش ایمنی دیدند.

به گفته صفری، بدلیل بالابودن احتمال بروز حوادث و اهمیت رعایت نکات ایمنی در جهت ارتقای ایمنی مجتمع های صنفی و تعمیرگاهها این سازمان اقدام به اعزام کارشناس به گاراژهای سطح شهر و برگزاری آموزش رو در رو برای این عزیزان ، بصورت روزانه نموده ، و در خصوص این طرح از ابتدای سال تا کنون ۶۴۰ نفر از تعمیرکاران و صنعتگران آموزش دیده اند.

وی در خصوص آمار عملیاتهای انجام شده در مرداد ماه سالجاری اظهار داشت : بالاترین تعداد عملیات مربوط به محبوس شدن در آسانسور با ۱۳۰ مورد حادثه ، نجات و یا رفع مزاحمت حیوانات همچون مار و غیره ۳۰ مورد و در عملیات های بسته شدن درب و محبوس شدن در منزل ۱۹ مورد امدادرسانی انجام شده است.

صفری همچنین میانگین زمان رسیدن به محل حریق و حوادث را در حدود ۳ دقیقه اعلام کرد و لازم به ذکر است، سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان به صورت شبانه روزی در ۷ ایستگاه به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد