hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > (ویدئو) خودروی سوپراسپرت ساخته شده توسط جوان ۲۵ ساله خبرساز شد

(ویدئو) خودروی سوپراسپرت ساخته شده توسط جوان ۲۵ ساله خبرساز شد

بنی اِسترنُم از یک موتور بنزینی ۸.۲ V۸ نیرو می‌گیرد. رینگ‌های ۱۷ اینچی اسپورت در جلو و ۱۹ اینچی در پشت، این خودرو از نظر آیرودینامیک برای شتاب‌گیری طراحی شده است. این خودرو همچنین دارای ویژگی‌های کاربردی مانند یک چتر داخلی برای شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی آفریقا، ناوبری GPS و کنترل‌های بصری چرخ‌ها در فضای داخلی شیک خود است.

فرارو- در قلب نیجریه و در شهر کوچکی به نام جوس، شرکتی به نام بنی آگرو با پنج سال سابقه در صنعت خودروسازی، اخیراً مدل دوم سوپراسپرت خود را به ثبت رساند.

به گزارش فرارو، بنی آگرو که در ابتدا به عنوان یک شرکت تولیدی در زمینه فروش ماشین‌های کشاورزی فعالیت می‌کرد، در سال ۲۰۱۶ توسط جری مالو، کارآفرین جوان ۲۵ ساله پس از موفقیت در صنعت کشاورزی، تأسیس شد.

این شرکت به مرور زمان به حوزه‌های متنوعی مانند تولید مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، ساخت و ساز و حتی تولید خودرو‌های لوکس وارد شد.

جری مالو با الهام از علاقه‌اش به خودرو‌های اسپرت، تصمیم گرفت تا به این عرصه وارد شود. اولین تلاش او در این زمینه، خودرویی به نام Benny Puie بود که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این خودرو توجه‌ها را به خود جلب کرد، اما با مشکلاتی مانند شکستن قطعات و کیفیت ساخت پایین مواجه شد.

این مشکلات که برای یک برند جدید و با منابع محدود طبیعی به نظر می‌رسید، جری مالو را از ادامه مسیر منصرف نکرد. پس از بررسی مشکلات و بازنگری در طراحی، شرکت بنی آگرو پنج سال را صرف بهبود تمامی جنبه‌های تولید خودرو کرد. نتیجه این تلاش‌ها، عرضه مدل دوم این برند با نام بنی اِسترنُم بود. نکته جالب توجه آن این است که بیش از ۷۰ درصد از اجزای آن به دست خلاقان این شرکت تولید می‌شود.

مالو که از یک جامعه کوچک مسیحی است، نشان دهنده موجی از استعداد‌های خارق العاده است که علیرغم حملات تروریستی در منطقه در حال ظهور است. مالو که در اواسط دهه ۱۹۹۰ در روستای دورافتاده کونت، ۴۲ مایلی جنوب جوس متولد شد، از سنین جوانی به علم و فناوری علاقه نشان داد.

وی که با چالش‌هایی از جمله فقر تشدید شده در اثر حملات و بی‌توجهی از سوی دولت مواجه بود، پس از دبیرستان نتوانست تحصیلات بیشتری را دنبال کند. با این حال، به دلیل عزم خود برای تحقق رویاهایش، شروع به ساخت تجهیزات ساده برای استفاده خانگی کرد.

در سال ۲۰۱۶، او اولین موفقیت خود را در ساخت خودرو با ایجاد یک مینی تراکتور به دست آورد و شهرت داخلی و بین المللی را به دست آورد. پنج سال بعد، او از اولین خودروی خانگی خود رونمایی کرد. مالو با تنوع در ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی، همچنان جهان را با نوآوری‌های خود تحت تاثیر قرار داد.

بنی اِسترنُم از یک موتور بنزینی ۸.۲ V۸ نیرو می‌گیرد. رینگ‌های ۱۷ اینچی اسپورت در جلو و ۱۹ اینچی در پشت، این خودرو از نظر آیرودینامیک برای شتاب‌گیری طراحی شده است. این خودرو همچنین دارای ویژگی‌های کاربردی مانند یک چتر داخلی برای شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی آفریقا، ناوبری GPS و کنترل‌های بصری چرخ‌ها در فضای داخلی شیک خود است.

مالو گفت: ما به دنیا می‌گوییم که ممکن است شکسته شویم، اما خرد نشویم. ما می‌خواهیم به جهان و به ویژه آفریقایی‌ها بگوییم که صرف نظر از وضعیت ما، می‌توانیم داستان خود را تغییر دهیم و ارائه دهندگان راه حل جهانی باشیم.

وی افزود: فقر محرک اصلی بود. این واقعیت که ما برای بیشتر از درآمدمان کار کردیم، برای من کافی بود تا کاری کنم تا روایت را تغییر دهم.

مالو به یاد می‌آورد: رفتن به مزرعه و گذراندن ساعات طولانی کار واقعاً چالش برانگیز بود. به جای رفتن به مزرعه و صرف ساعت‌های طولانی، همیشه آرزو می‌کردم که‌ای کاش تجهیزاتی داشتم که زمان سپری کردن در مزرعه را کوتاه می‌کرد و بنابراین باید برای تحقیق و ساخت تجهیزات مزرعه انرژی صرف می‌کردم.

بانک جهانی تخمین می‌زند که نرخ فقر نیجریه در سال ۲۰۲۳ به ۳۸.۹ درصد افزایش یافته است، در حالی که ۸۷ میلیون نیجریه‌ای زیر خط فقر زندگی می‌کنند که دومین جمعیت فقیر جهان پس از هند است.

بر اساس گزارش اخیر بانک جهانی، نیجریه از زمان بازگشت به حکومت دموکراتیک در سال ۲۰۰۰ پس از یک دیکتاتوری نظامی طولانی، سالانه رشد اقتصادی قابل توجه و پایدار بیش از ۷ درصد را تجربه کرده است. با این حال، این روند رشد پس از سال ۲۰۱۵ تغییر کرد، زمانی که حزب حاکم کنونی پس از انتخابات جنجالی به قدرت رسید.

بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲، نرخ‌های رشد کاهش یافت و تولید ناخالص داخلی سرانه در زمان رئیس‌جمهور سابق محمدو بوهاری راکد شد. رئیس جمهور سابق با اتهامات چشم پوشی از آزار مسیحیان و پیشبرد دستور کار اسلامی از طریق سیاست‌ها و انتصابات خود مواجه شد. این به طور بالقوه فقر و آسیب پذیری را در بسیاری از جوامع روستایی مسیحی در بحبوحه تشدید تهدیدات تروریستی تشدید کرد.

با وجود این چالش ها، مالو مصمم بود که چراغ امید و بقا در جامعه خود باشد. مالو گفت: حملات تفکر من را به چالش کشیدند. تلاش برای اینکه ببینم چگونه می‌توانیم پول بیشتری برای امنیت یا محافظت از خود به دست آوریم و چگونه می‌توانیم از فناوری محلی برای محافظت از خود استفاده کنیم، چیزی بود که مرا به ساخت ماشین‌ها سوق داد.

منبع: fararu-771790

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد