hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > پایان کار سوگواره بین‌المللی "میراث مراثی" در شیراز/استقبال مردم شکوهمند بود

پایان کار سوگواره بین‌المللی "میراث مراثی" در شیراز/استقبال مردم شکوهمند بود

نخستین سوگواره بین‌المللی "میراث مراثی" در شیراز شامگاه چهارشنبه چهارده شهریور در حالی بعد از چهار شب به کار خود پایان داد که استقبال مردم از آن شکوهمند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در خصوص سوگواره میراث مراثی گفت: در این سوگواره۲۴ گروه ملی و بین‌المللی به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال شکوهمند مردم و گردشگران همراه شد.

محمد ثابت‌اقلیدی هدف از برگزاری این سوگواره را معرفی گردشگری مذهبی و زیارت به ارادتمندان اهل‌بیت (ع) عنوان و اضافه کرد: بر آن هستیم که با توجه به نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) توسط مقام معظم رهبری، توسعه گردشگری زیارت را با توجه به پتانسیل‌های استان و دارا بودن امامزاده‌ها و بقاع متبرکه رقم بزنیم.

 ثابت اقلیدی افزود: فارس علاوه بر حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) که زائران و دوستداران زیادی را هرساله به سمت خود جذب می‌کند، مفتخر به وجود حرم‌های امامزادگان واجب التعظیم در تمامی شهرستان هااست.

او گفت: تلاش میراث فرهنگی معرفی این امامزادگان و بقاع به دوستداران اهل‌بیت (ع) و معرفی میراث ناملموس استان است تا با گسترش زیرساخت‌های جذب گردشگر بتوانیم فارس را در گردشگری زیارت به قله برسانیم.

ثابت‌اقلیدی بابیان اینکه در دهه پایانی ماه صفر ضمن دعوت از گروه‌های آیینی داخلی چون فارس، خوزستان، آذربایجان، هرمزگان، یزد و ... و گروه‌های خارجی چون آفریقا، هندوستان، پاکستان، اندونزی، مالزی و برخی دیگر کشورهای عربی، مراسم سنتی عزاداری عاشورایی هر منطقه را در معرض دید عموم قراردادیم؛ رویدادی که با استقبال بی‌نظیر مردم همراه شد و بازخوردهای خوبی به همراه داشت.

 او افزود: با ادامه و گسترش این رویداد درصددیم که آیین‌های عزاداری عاشورایی را در یک نقطه (شیراز) متمرکز کنیم و فرصتی فراهم کنیم که مردم بتوانند به‌صورت یکجا با آیین‌های عزاداری مناطق مختلف کشور و حتی دنیا آشنا شوند.

وی ضمن تأکید بر این‌که این سوگواره و رویداد برای نخستین بار در شیراز برگزارشده و می‌تواند به نام این شهرثبت شود، گفت: چنین رویدادی تأثیر مستقیم و بلاشکی بر اقتصاد پایدار گردشگری خواهد گذاشت و درصددیم متناسب بازمان و مناسبت‌ها رویدادهای بین‌المللی و فاخر در شهر شیراز و شهرتان های استان برگزار کنیم.

سوگواره بین‌المللی میراث مراثی با حضور بیش از 24 گروه از استان‌های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران و یزد و کشورهایی چون آفریقا، هندوستان، پاکستان، اندونزی، مالزی و ... طی 4 شب در محوطه بیرونی ارگ کریم‌خان شیراز برپا شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد