hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > گوگل چندین قابلیت جدید برای اندروید معرفی کرد؛ دیگر خبری از انحصار برای پیکسل نیست

گوگل چندین قابلیت جدید برای اندروید معرفی کرد؛ دیگر خبری از انحصار برای پیکسل نیست

گوگل معمولاً قابلیت‌های جدید خود برای اندروید را تنها به گوشی‌های سری پیکسل اختصاص می‌دهد و با تأخیر نسبتاً طولانی، شاهد ارائه آن‌ها در محصولات دیگر برندها هستیم. البته برخی از قابلیت‌ها هم در انحصار پیکسل باقی می‌مانند و هیچ‌وقت در دیگر دستگاه‌ها ظاهر نمی‌شوند.

گوگل به‌تازگی همزمان با انتشار اندروید ۱۵، از امکانات تازه‌ای برای سیستم‌عامل موبایل خود پرده برداشته است که برخلاف رویه معمول، تنها محدود به گوشی‌های سری پیکسل نمی‌شوند و به‌زودی شاهد ارائه آن‌ها برای محصولات تمامی سازندگان خواهیم بود.

ویژگی‌های جدید اندروید چیست و چگونه به آن‌ها دسترسی داشته‌باشیم؟

به گزارش دیجیاتو، گوگل معمولاً قابلیت‌های جدید خود برای اندروید را تنها به گوشی‌های سری پیکسل اختصاص می‌دهد و با تأخیر نسبتاً طولانی، شاهد ارائه آن‌ها در محصولات دیگر برندها هستیم. البته برخی از قابلیت‌ها هم در انحصار پیکسل باقی می‌مانند و هیچ‌وقت در دیگر دستگاه‌ها ظاهر نمی‌شوند. با این حال، تغییر شاهد چنین روندی بودیم و کاربران تمامی دستگاه‌های اندرویدی به‌زودی شاهد امکانات تازه‌ای خواهند بود که تجربه آن‌ها در استفاده از محصولات هوشمند خود را بهبود خواهد بخشید.

اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی در میان امکانات تازه افزوده شده به اندروید، ارائه قابلیت Talkback است که می‌تواند محتوای نمایشگر را به‌صورت صوتی برای کاربر بیان کند. این امکان براساس هوش مصنوعی جمینای کار می‌کند و بیشتر برای افراد نابینا یا کم‌بینا کاربرد دارد. برای مثال کاربر قادر خواهد بود توصیف یک تصویر یا آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد را از گوشی خود بشنود و تعامل آسان‌تری با محتوا داشته‌باشد. شایان‌ذکر است که دستگاه‌ها باید از مشخصات لازم برای ارائه ویژگی مذکور برخوردار باشند تا بتوان تبدیل تصویر به صوت را روی آن‌ها فعال کرد.

جستجوی موسیقی درحال پخش شدن بدون جابه‌جایی میان برنامه‌ها با استفاده از قابلیت Circle to Search یکی دیگر از کاربردهای جدیدی است که روی گوشی‌های اندرویدی شاهد خواهیم بود. مهم نیست که آهنگ روی اپلیکیشن‌های اجتماعی باشد یا در محیط اطراف کاربر پخش شود؛ تنها با نگه‌داشتن کلید هوم و لمس گزینه موسیقی، می‌توان نام اثر، هنرمند و حتی لینک یوتیوب را در اختیار داشت.

اگر حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارید، ویژگی خواندن صفحات همزمان با وبگردی در کروم می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد. به‌لطف این گزینه، اکنون می‌توان هنگام مشاهده محتوای یک صفحه، نسخه صوتی از آن را هم در اختیار داشت که امکان شخصی‌سازی و انتخاب زبان دلخواه، نوع صدا و سرعت پخش را دارد. البته تنها مرورگر کروم به آن مجهز خواهد شد؛ اما شاید در آینده شاهد ارائه آن در سایر بخش‌های اندروید هم باشیم.

دانلود نقشه و پشتیبانی از مسیریابی آفلاین در ساعت‌های هوشمند مبتنی‌بر Wear OS یکی دیگر از مواردی است که در اختیار کاربران اندروید قرار می‌گیرد. ویژگی آخر هم شامل سیستم هشدار زلزله است که تنها محدود به ایالات متحده می‌شود و کاربرد چندانی برای شهروندان دیگر کشورها ندارد. برخی از امکانات گفته‌شده از سوی گوگل ارائه می‌شوند؛ اما برای استفاده از بعضی دیگر، باید از دستگاه سازگار بهره‌مند باشید یا منتظر انتشار بسته به‌روزرسانی بمانید.

منبع: fararu-771590

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد