hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > جذب و پرداخت وام برای پروژه‌های ناتمام گردشگری اولویت باشد

معاون استانداری فارس:

جذب و پرداخت وام برای پروژه‌های ناتمام گردشگری اولویت باشد

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس تاکید کرد که جذب منابع و پرداخت وام برای اتمام پروژه‌های گردشگری به اولویت موسسات مالی و بانک‌ها بدل شود.

محمد فرخ‌زاده در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های گردشگری در حال احداث فارس، از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواست تخصیص اعتبارات لازم برای ۸۲ پروژه اولویت‌دار حوزه گردشگری با میانگین ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی که معطل تزریق تسهیلات معوقه برای بهره برداری است، مجدانه پیگیری شود.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با تاکید بر اینکه پروژه‌های گردشگری بر خلاف پروژه‌های صنعتی با سرمایه گذاری اندک اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی ایجاد خواهند کرد، گفت: طبق اعلام سرمایه گذاران با تکمیل این پروژه ها قریب به ۲۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد که علاوه بر کمک به معیشت مردم موجب رضایت و نشاط و شادابی جامعه می‌شود.

او گفت: این پروژه ها از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده و هم بانک عامل آنها مشخص و دارای مصوبه می باشند و هم توسط خود سرمایه گذاران به صورت میانگین ۵۶ درصد آورده مالی به آن تزریق و دارای پیشرفت خوب در احداث بوده و تنها منتظر تزریق تسهیلات حمایتی برای بهره برداری هستند.

فرخ زاده با بیان اینکه میراث فرهنگی استان باید تلاش مضاعفی برای جذب تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ و سایر منابع داشته باشد، افزود: طبق اعلام معاونت اقتصادی تسهیلات بانک ملی صفر درصد و بانک توسعه تعاون ۶۴ درصد، بانک کشاورزی ۱۰۰ درصد و بانک رفاه کارگران ۵۵ درصد تا پایان مردادماه است و سرمایه گذاران انتظار دارند از آنها حمایت شده و تسهیلات با توجه به نرخ تورم و محدودیت زمان کار در نیمه دوم سال در اسرع وقت جذب و پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های مهم استان حوزه گردشگری است، افزود: با تقسیم پروژه ها در پنج حوزه تسهیلات تکلیفی، منابع داخلی بانک ها، شرکت های تامین مالی، گروه های سرمایه گذار خارجی و بنیادهای اعتباری پیگیر تامین اعتبار برای این پروژه ها با هماهنگی معاونت کردشگری و زیارت خواهد شد. 

حسن شیخ نیا گفت: تخصیص اعتبار برای پروژه ها پیگیری های شبانه روزی می طلبد و انتظار این است که دستگاه های اجرایی همانند اداره کل میراث با پیگیری های مستمر روزانه و رایزنی با بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نسبت به جذب بودجه های زیرساختی و اعتبارات و تسهیلات بانکی تلاش مضاعفی را از خود نشان دهند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد