hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > مهمترین نکته اولین گفتگوی تلویزیونی پزشکیان

مهمترین نکته اولین گفتگوی تلویزیونی پزشکیان

جلب اعتماد عمومی با تعامل با جهان و مذاکره رخ می‌دهد. مسئله شکل گیری مذاکرات و برقراری ارتباطات بین الملل اهمیت بسزایی دارد. آقای پزشکیان، اشاره‌ای هم به حضور آتی خود در سازمان ملل کردند و انتظار داریم سیر جدید روابط سیاسی و تجاری ایران با کشور‌های مختلف هر چه سریعتر آغاز شود.

فرارو-مسعود پزشکیان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم با بیان اینکه می‌تونم هر ماه یک بار با شما صحبت کنم ومشکلی ندارم، گفت: آمادگی داریم که حرف مردم را بگوییم و حرف آن‌ها را بشنویم. این سخنان پزشکیان تنها بخشی از گفتگوی مشروحی بود که ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گرفت. 

به گزارش فرارو، پزشکیان با بیان اینکه من سعی نمی‌کنم گذشته را نقد کنم، هرچه بوده همین است که الان می‌بینیم، گفت: اعتقاد دارم در حال حاضر باید دست به دست هم دهیم و با وفاق و نگاه به چشم انداز به جلو برویم و می‌طلبد که نخبگان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را ببینم و اجازه دهیم توانمندی خود را بروز دهند.

با توجه به سخنان رئیس جمهور اکنون پرسش‌هایی درباره کیفیت یا محتوای سخنان مسعود پزشکیان مطرح است آیا او موفق شدا به پرسش‌های اساسی در ذهن مردم پاسخ دهد و آیا به آرمان‌های انتخاباتی خود وفادار است؟ عزت الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با فرارو به این پرسش‌ها پاسخ داده است:

صحبت‌های پزشکیان فرقی با ایام انتخابات نداشت

پزشکیان صادقانه و بدون شعار با مردم سخن گفت/ باید با جهان وارد مذاکره شویمعزت الله یوسفیان ملا به فرارو گفت: آقای پزشکیان در صحبت‌های خود در صدا و سیما غلو نکرد و بسیار صادقانه و بدون هیچ اغراقی صحبت کرد و صحبت‌های ایشان تفاوتی با دوران کاندیداتوری نداشت. ایشان در دوران نامزدی انتخابات هم دقیقا درباره رشد ۸ درصدی می‌گفتند که باید سرمایه گذاری به ویژه در بخش خارجی بالا باشد. این سخنان نیز با توجه به برنامه ۵ ساله مطرح شد. تنها تفاوت سخنان ایشان با ایام انتخابات این است که اکنون بر اعداد تاکید دارند و می‌گویند ما نیازمند حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی هستیم؛ بنابراین باید مقدمات این سرمایه گذاری فراهم شود. آقای پزشکیان پیشتر و در جریان مناظره‌ها هم تاکید می‌کرد که کدورت‌ها با برخی کشور‌ها هر چه سریعتر رفع شود تا بستر سرمایه گذاری خارجی نیز هر چه سریعتر فراهم شود. قانون جذب سرمایه‌های خارجی چیزی بیشتر از ۲۰ سال پیش تصویب شده است. این قانون امتیازات زیادی به سرمایه گذار خارجی می‌دهد و این در حالیست که کمترین کشور در دنیا این حجم امتیازات را برای سرمایه گذاران در نظر می‌گیرد. اما متاسفانه موفق نشده ایم در حد قانونی که تصویب کرده ایم، سرمایه گذار جذب کنیم. پس ما مشکل قانونی نداریم، مشکل جلب اعتماد سرمایه گذار داریم. 

وی افزود: جلب اعتماد عمومی با تعامل با جهان و مذاکره رخ می‌دهد. مسئله شکل گیری مذاکرات و برقراری ارتباطات بین الملل اهمیت بسزایی دارد. آقای پزشکیان، اشاره‌ای هم به حضور آتی خود در سازمان ملل کردند و انتظار داریم سیر جدید روابط سیاسی و تجاری ایران با کشور‌های مختلف هر چه سریعتر آغاز شود. ضمن این که به جز سفر زیارتی به عراق، تفاهم با کشور‌های همسایه نیز حائز اهمیت است. البته آقای پزشکیان در این بخش بسیار محتاط عمل کردند و چیزی بیش از آن چه تا کنون وعده داده بودند نگفتند. یک اقدام قابل تحسین آقای پزشکیان توافق با رهبری برای تامین بخشی از مطالبات مالی از طریق صندوق توسعه بود. با وجود این دستاورد مهم، آقای پزشکیان شعار ندادند و تبلیغ این کار خود را هم نکردند. 

آقا پزشکیان سفر به استان‌ها را فراموش نکنند

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که شاید مردم انتظار داشتند ایشان را زودتر ببینند و سخنانشان را بشنوند. یا شاید مردم مایل باشند در بازه‌های زمانی مشخصی با ایشان گفتگو کنند. اما در کل سخنان آقای پزشکیان، نه شعاری بود و نه حاوی وعده‌های بیجا. ایشان از زمان انتخاب شدن تا کنون، نوسان ارزی شدید ایجاد نکرده و این هم‌ نکته مثبت است. خوشحالم که آقای پزشکیان شعارگونه برخورد نمی‌کنند و بدون وعده بی‌جا و با صداقت مسائل را تشریح کردند. طبیعتا برای رئیس جمهور اهل کار، حجم کار زیاد است. حتی با وجود همه وزرا و مشاورین باز هم مسئولیت‌ها بالا است. این موضوع درباره تک تک وزرا هم صدق می‌کند و وزرایی که برای کار کردن آمده باشند، می‌دانند که کار برای انجام دادن زیاد است. 

وی افزود: انتظار می‌رود آقای پزشکیان همانطور که در ایام انتخابات سفر استانی می‌رفتند از این پس هم به فکر کل استان‌های کشور باشند و در سفر‌های استانی از نزدیک مشکلات کشور را مشاهده کند. در کل، ایشان که سال‌ها در بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی هم حضور داشته و این امید وجود دارد مانع از مفاسد هم شود، ایشان بی ریا و صادقانه و به دور از شعار سخن گفت و امیدوارم در مردم هم امید خلق کرده باشند.

منبع: fararu-770634

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد