hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > «ابوشجاع» ترور شد/ ویدئو و تصاویر

«ابوشجاع» ترور شد/ ویدئو و تصاویر

«ابوشجاع» فرمانده ارشد جهاد اسلامی و فرمانده گروهان‌های قدس گردان «طولکرم» ترور شد.

به گزارش شبکه شرق، «ابوشجاع» فرمانده ارشد جهاد اسلامی در کرانه باختری ترور شد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که اسرائیل در ادامه حملات خود در کرانه باختری، «محمد جابر» معروف به «ابوشجاع» را ترور کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ارتش اسرائیل صبح امروز «پنج‌شنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۳»، ۵ نفر، از جمله «محمد جابر» معروف به «ابوشجاع» فرمانده ارشد جهاد اسلامی و فرمانده گروهان‌های قدس گردان طولکرم را ترور کرد.

ابوشجاع

نظامیان اسرائیل خانه‌ای را در طولکرم محاصره کرده و آن را با راکت هدف قرار دادند که طی آن، این ۵ نفر شهید شدند.

گروه جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای شهادت «ابوشجاع» را تایید کرد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است که «ما سوگوار شهادت سردار «محمد جابر» (ابوشجاع)، فرمانده گردان طولکرام و همرزمانش هستیم که علیه نیروهای اشغالگر در اردوگاه «طولکرم» قیام کردند و به شهادت رسیدند. عروج شهید ابوشجاع پس از جان سالم به‌در بردن از سوء‌قصدها و دستگیری‌های قبلی، چراغ راه جهاد و مقاومت خواهد بود.»

ابوشجاع

اسرائیل پیش از این بارها اقدام به ترورش کرده بود، اما موفق نشده بود.

واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت «ابوشجاع»

در پی ترور و شهادت «محمد جابر» معروف به «ابوشجاع» فرمانده گردان‌های قدس جنبش جهاد اسلامی در طولکرام کرانه باختری، گروه‌های مقاومت فلسطین بیانیه‌های جداگانه‌ای منتشر کردند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «محمد جابر» معروف به ابوشجاع» فرمانده گردان‌های قدس جنبش جهاد اسلامی پس از سال‌ها جهاد، مبارزه، اسارت امروز «پنج‌شنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۳»، در حمله اسرائیل به طولکرم شهید شد.

حماس شهادت این فرمانده فلسطینی و دیگر شهدای ملت فلسطین را تسلیت گفت و تاکید کرد ادامه حملات اسرائیل علیه کرانه باختری هرگز عزم و اراده ملت و مقاومت فلسطین را تضعیف نمی‌کند و درهم نمی‌شکند.

جنبش جهاد اسلامی نیز شهادت ابوشجاع و تعدادی دیگر از یارانش در طولکرم را تسلیت گفت و تاکید کرد که حمله جنایتکارانه کنونی به کرانه باختری همانند حملات گذشته، شکست خواهد خورد و تلاش‌های دشمن برای ریشه‌کن کردن مقاومت در این منطقه راه به جایی نخواهد برد.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز ضمن تسلیت شهادت ابوشجاع، تاکید کرد که خون شهدا هرگز هدر نخواهد رفت بلکه موجب تشدید مقاومت و ادامه عملیات‌ها علیه دشمن خواهد شد و جنگی که دشمن در سرزمین فلسطین به راه انداخته، هرگز امنیت را برای شهرک‌نشینان اسرائیلی به ارمغان نمی‌آورد، بلکه این سرزمین را به جهنمی برای آنان تبدیل خواهد کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که «ابوشجاع» نمونه بارزی از فداکاری و جانفشانی و مثالی از یک فرمانده میدانی فداکار با وجود سن کم بود. جبهه خلق بر ضرورت وحدت برای رویارویی با دشمن اسرائیلی به منظور دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد.

ابوشجاع

منبع: sharghdaily-941539

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد