hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > پاول دوروف از بازداشگاه به دادگاه منتقل شد

پاول دوروف از بازداشگاه به دادگاه منتقل شد

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از بازداشت پلیس فرانسه در در این کشو آزاد و برای بازجویی به دادگاه منتقل شد.

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، روز چهارشنبه (هفتم شهریور) از بازداشت پلیس فرانسه در در این کشو آزاد و برای بازجویی به دادگاه منتقل شد.

به گزارش سی ان ان،‌ این میلیاردر روسی الاصل که اقامت فرانسه و امارات را هم داراست، بعد از ظهر چهارشنبه از دفتر مبارزه با کلاهبرداری در خارج از پاریس با خودرویی پلیس خارج شد. دفتر دادستانی پاریس گفته است که او اکنون با "بازجویی اولیه و کیفرخواست احتمالی" در دادگاهی در پایتخت فرانسه روبرو خواهد شد. 

خبرگزاری AP هم گزارش داده که در بیانیه دفتر دادستانی پاریس آمده است: «قاضی تحقیق به بازداشت پلیس پاول دوروف پایان داد و او برای اولین حضور و کیفرخواست احتمالی به دادگاه معرفی می‌شود.»

از سوی دیگر طبق گزارش رویترز، دادگاه دورف امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود و احتمالاً قاضی همین امشب حکم صادر او را خواهد کرد. مدیرعامل لگرام در فرانسه با ۱۲ اتهام مواجه است.

 دوروف ۳۹ ساله روز شنبه در فرودگاه لو بورژه در خارج از پاریس به عنوان بخشی از تحقیقات قضایی که ماه گذشته آغاز شده بود، بازداشت شد. مقامات فرانسوی تلگرام را متهم کرده‌اند که به دلیل ویژگی‌های ناشناس بودن و عدم همکاری با نهادهای امنیتی، به بستری برای ارتکاب جرایمی همچون قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی، تروریسم و حتی انتشار محتوای آزار کودکان تبدیل شده است.  همچنین تلگرام به دلیل استفاده توسط گروه‌های  تروریستی و افراط گرایان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

دستگیری دوروف واکنش‌های زیادی بر سر آزادی بیان به دنبال داشت و نگرانی‌های خاصی را در کشورهای مختلف مخصوصا اوکراین و روسیه ایجاد کرد، جایی که این پیام‌رسان بسیار  محبوب است و در طول جنگ مسکو علیه همسایه‌اش به ابزار ارتباطی کلیدی میان پرسنل نظامی و شهروندان تبدیل شده است.

 

منبع: sharghdaily-941515

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد