hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > عراقچی به وزیر خارجۀ ژاپن: از افزایش تنش در منطقه ترسی نداریم

عراقچی به وزیر خارجۀ ژاپن: از افزایش تنش در منطقه ترسی نداریم

عراقچی گفت: اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید هنیه در تهران و رویکرد نتانیاهو برای گسترش جنگ، عامل اصلی تشدید تنش در منطقه است.

«کامیکاوا یوکو» وزیر امور خارجه ژاپن با «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه کشورمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان این گفتگو، وزیر امور خارجه ژاپن در این تماس نیم ساعته، انتصاب «سید عباس عراقچی» را به سمت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و در ادامه «کامیکا» وزیر امور خارجه ژاپن با ابراز نگرانی جدی نسبت به اوضاع رو به وخامت کنونی در منطقه اظهار داشت که تشدید تنش‌ها به نفع منطقه و یا کل جامعه بین‌المللی نیست.

بر اساس گزارش سفارت ژاپن در تهران، وی افزود که همه تلاش‌ها باید در جهت اجتناب از افزایش تنش‌ها صورت گیرد و همچنین خواستار خویشتنداری از جانب ایران شد.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین در این تماس از ایران خواست تا قویاً از گروه‌هایی از جمله حزب‌الله و حوثی‌ها بخواهد که خویشتنداری کنند.

پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در تهران و همچنین شهادت یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است. مقامات جمهوری اسلامی ایران و محور مقامت در منطقه بر لزوم پاسخ به این اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر تأکید کرده‌اند.

در این تماس همچنین ۲ طرف با تأیید اهمیت صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه با تداوم ارتباط بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران بر اساس روابط دیرینه و دوستانه بین ۲ کشور موافقت کردند.

منبع: fararu-769227

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد