hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > سوگواره بین‌المللی "میراث مراثی" در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فارس:

سوگواره بین‌المللی "میراث مراثی" در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: هفته آینده شیراز میزبان رویدادی بین‌المللی با عنوان سوگواره "میراث مراثی" خواهد بود.

محمد ثابت‌اقلیدی چهارشنبه 7 شهریور با بیان اینکه این رویداد بین‌المللی از ۱۱ تا ۱۴ شهریور در محوطه مقابل ارگ کریمخان برگزار می‌شود، افزود: "میراث مراثی" یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی آبان امسال به میزبانی شیراز برپا می‌شود، گفت: طبق برنامه ریزی پیش رویدادها، کارگاه‌های تخصصی و همایش‌هایی با موضوع میراث فرهنگی اعم از ملموس و ناملموس و همچنین صنایع دستی تا قبل از رویداد اصلی، برگزار شده است.

ثابت اقلیدی توضیح داد: میراث مراثی در واقع نمایشی از آیین‌های سوگواری مربوط به آثار ملموس و ناملموس فارس، ایران و کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان و یک کشور از قاره آفریقا و یک کشور عربی است.

او گفت: برگزاری رویدادهایی از این دست نه تنها به معرفی میراث فرهنگی کمک خواهد کرد، بلکه بازاری برای توسعه گردشگری و صنایع دستی هم ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌ها مدت زمان برگزاری این سوگواره ۴ شب است و هر شب ۶ اجرا خواهیم داشت، گفت: اکنون ۲۴ گروه ملی آیینی از استان های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران  و یزد در این مراسم حضور دارند.

ثابت اقلیدی همچنین از برپایی بازارچه صنایع دستی در این ایام خبر داد و گفت: در این بازارچه صنایع دستی هنرهای مرتبط با آیین‌های عاشورایی و مذهبی در معرفی و عرضه می شود. علاوه بر آن نمایشگاه عکس عاشورایی در مسجد وکیل برپا و 26 اثر در آن نمایشد داده خواهد شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد