hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > چرا بمب افکن B-۵۲ Stratofortress به هشت موتور نیاز دارد؟

چرا بمب افکن B-۵۲ Stratofortress به هشت موتور نیاز دارد؟

امروزه همه هواپیما‌های مسافربری تجاری فقط دو موتور دارند (B-۷۴۷ و ایرباس A۳۸۰ تولید نمی‌شوند)، پس چرا B-۵۲ Stratofortress دارای نه چهار، نه شش، بلکه هشت موتور است؟

در حالی که نمونه‌های زیادی از هواپیما‌های شش موتوره وجود دارد (از جمله هواپیما‌های مربوط به زمان جنگ جهانی دوم)، نمونه‌های کمی از هواپیما‌های نظامی با هشت موتور جت وجود دارد.

به گزارش روزیاتو، با ارتقای قریب الوقوع B-۵۲H‌ها به نسخه B-۵۲J، این بمب افکن همچنان ستون فقرات ناوگان بمب افکن‌های استراتژیک ایالات متحده خواهد بود و همچنان تا سال‌های زیادی در آینده، تنها نمونه هواپیمای جت هشت موتوره نیروی هوایی ایالات متحده باقی خواهد ماند.

چرا بمب افکن استراتژیک B-۵۲ Stratofortress تنها هواپیمای دارای هشت موتور است؟ ///////////
هشت موتور قدیمی TR-۳۳ با هشت موتور رولزرویس F۱۳۰ (نسخه نظامی شده BR-۷۲۵ تجاری رولز رویس) جایگزین خواهند شد. رولز رویس در سال ۲۰۲۱ برای تولید موتور‌های بمب افکن‌های استراتژیک قدرتمند، رقبای اصلی خود یعنی GE Aviation و Pratt & Whitney را شکست داد. انتظار می‌رود رولز رویس حدود ۶۵۰ دستگاه F۱۳۰ برای تجهیز ۷۶ فروند بمب افکن B-۵۲، تولید کند که به نسبت یک به یک (هشت موتور در هر فروند) جایگزین موتور‌های Pratt & Whitney TR۳۳ خواهند شد.

در حالی که این موتور‌های جدید یک جهش نسلی نسبت به موتور‌های قدیمی هستند، نیروی رانش بیشتری را ارائه نمی‌دهند. افزایش نیروی پیشرانه مستلزم بازسازی بدنه هواپیما برای تحمل فشار بیشتر نیز هست. نیروی هوایی با حفظ تعداد موتور‌ها و دکل‌های یکسان با نیروی پیشرانه یکسان، می‌تواند نیاز به تعمیرات اساسی در این هواپیما را کاهش دهد و در عین حال موتور‌ها را ارتقا بخشد.

منبع: fararu-767861

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد