hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > گرانترین لژیونر ایران هستم/ باشگاه‌های ایران بازیکن سازی نمی‌کنند

گرانترین لژیونر ایران هستم/ باشگاه‌های ایران بازیکن سازی نمی‌کنند

لژیونر کبدی ایران گفت: لیگ ستارگان کبدی هند از جمله لیگ‌های با کیفیت است که اتفاقا ایران هم بازیکن‌های خوبی در این لیگ دارد اما در شرایط فعلی گران‌ترین لژیونر ایران هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین فصل لیگ پرو کبدی هندوستان از اواسط مهر سال جاری به مدت سه ماه در شهرهای مختلف کشور هندوستان به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که در این میان ۱۸ بازیکن به همراه یک مربی ایرانی نیز در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد. از بین بازیکنان ایرانی حاضر در این لیگ محمدرضا شادلو ستاره کبدی ایران با مبلغ ۲.۰۷ کرور معادل ۱۵ میلیارد تومان در حالی به عضویت تیم هاریانا درآمده که با این عدد رکورد دومین بازیکن گران قیمت یازدهمین فصل این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرده است.

محمدرضا شادلو، لژیونر کبدی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص حضورش در این رقابت‌ها اظهار کرد: این لیگ هرساله به میزبانی کشور هند برگزار می‌شود. درست مثل لیگ برتر فوتبال ایران است و همواره بازیکن‌های زیادی از کشورهای مختلف به عنوان لژیونر در این لیگ حضور پیدا می‌کنند. امسال هم کشور ایران با داشتن ۱۵ و یا ۱۸ بازیکن رکورد خوبی را در اعزام لژیونر به لیگ ستارگان جهان دارد.

وی افزود: لیگ ستارگان کبدی جهان با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود که تقریباً ۶۵ بازیکن لژیونر هم در این ۱۲ تیم تقسیم می‌شود. کیفیت رقابت‌ها بسیار عالی است و برای ما خوب است که بتوانیم در این مسابقات حضور داشته باشیم. برگزاری لیگ در مجموع سه ماه بیشتر زمان نمی‌برد که البته برای آماده سازی بازیکن‌ها باید کمی زودتر راهی کشور هندوستان شوند که تقریباً ۲۰ روز دیگر باید راهی شویم.

گراترین لژیونر ایران هستم/ باشگاه‌های ایران بازیکن سازی نمی‌کنند

عضو تیم ملی کبدی با گلایه از اینکه در ایران مسابقات چندان جذابی نداریم؛ گفت: فدراسیون برای حفظ جایگاه کبدی در بین ورزش‌های قهرمانی تلاش‌های خوبی دارد و این رشته هم واقعاً در برخی میادین مانند بازی‌های آسیایی برای ایران خوش درخشیده و صاحب مدال شده اما آنچه که در این میان هم به چشم می‌آید این است که در کشورمان یا مسابقات به این شکل نیست و یا اگر لیگی هم برگزار می‌شود نظم خوبی ندارد به همین خاطر بیشتر بازیکنان هم از جهت حفظ آمادگی و هم از نظر مالی ترجیح می‌دهند که به عنوان لژیونر راهی هند شوند.

ستاره کبدی ایران در واکنش به قراردادهای میلیاردی که درباره لیگ کبدی هند و ورزشکاران ایرانی مطرح می‌شود هم عنوان کرد: این‌طور که رسانه‌ای می‌شود هم نیست. چون وقتی بازیکنی به اینجا می‌آید در چند سطح کبدی بازی می‌کند که در هر سیت و یا گروه این اعداد متفاوت است. گران‌ترین آن برای سیت A است که من در این لیگ بازی خواهم کرد. اما در کل بله برای چند ماه عدد ۴۰۰ میلیون که کمترین قرار داد می‌شود رقم خوبی است.

شادلو در پاسخ به این پرسش که آیا اینکه گفته می‌شود فدراسیون هم سهمی از این قراردادها دارد؟ توضیح داد: بله؛ بخشی از این قرارداد به عنوان مالیات در کشور هند به خود میزبان داده می‌شود و درصدی هم به عنوان حق رشد به فدراسیون ایران پرداخت می‌شود که البته این هم دلیل دارد چون در ایران عملاً باشگاهی به آن شکل وجود ندارد و ساخت بازیکن به عهده فدراسیون است. قاعدتاً هر بازیکن در هر رشته‌ای دوست دارد این قرارداد تماماً برای خودش باشد اما باید به قوانین هم پایبند بود. درست است که فدراسیون از وزارت ورزش بودجه خودش را دریافت می‌کند ولی نیاز است که به هر حال درآمدهایی داشته باشد.

این بازیکن کبدی در پایان درباره آخرین وضعیت تیم ملی نیز گفت: ببینید فدراسیون برای فعال کردن کبدی در ایران به دنبال کارهای متفاوتی است مثلاً در تلاش است که با حضور چند کشور لیگ جام باشگاه‌های آسیا را راه اندازی کند اما باید منتظر ماند و دید در نهایت همه این تلاش‌ها به کجا ختم می‌شود. از طرفی ما دو سال دیگر مجدد بازی‌های آسیایی را در پیش رو داریم که تقریباً کم کم دیگر باید روند آماده سازی تیم را جهت به دست آوردن قهرمانی دوباره در این بازی‌ها را شروع کنیم.

منبع: mehrnews-6203416

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد