hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > ذی‌حسابان ضمن رعایت قوانین تسلیم فشارها نشوند

بازرس کل فارس:

ذی‌حسابان ضمن رعایت قوانین تسلیم فشارها نشوند

رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس بر لزوم رعایت قوانین و مقررات از سوی ذی حسابان تاکید و به آنها توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی تسلیم فشارهای برخی از مسئولان نشوند.

کاظم اکرمی در جمع ذی حسابان فارس، با بیان اینکه اغلب ذی حسابان بر قوانین و‌مقررات اشراف دارند، گفت: بررسی های بازرسی حکایت از این دارد که اغلب ذی حسابان انسان های پاکدست و شریفی هستند و نسبت به قوانین و‌ مقررات آگاهی کافی دارند.

رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه ذی حسابان ناظران دستگاه های خود هستند بر لزوم رعایت قوانین و‌مقررات از سوی آنها تاکید کرد.

اکرمی با اشاره به برخی از قوانین از جمله قانون ارتقای سلامت نظام اداری و ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی تاکید کرد؛ اگر ذی حسابان و یا مدیری متوجه سوجریانی در مجموعه تحت نظارت خود شوند باید موضوع را گزارش دهد در غیر این صورت جرم محسوب شده و تحت تعقیب کیفری قرار می گیرد.

رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس همچنین به ذی حسابان توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی تسلیم فشارهای برخی از مسئولان نشوند و قوانین و مقررات را دور نزنند.

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص اعتبارات نیز اشاره کرد و خواستار تخصیص به موقع آن شد و گفت: مواردی که برای ذی حسابان محرز شد که مدیری یا مسئول مالی نسبت به هزینه کرد اعتباراتی تعلل می کند به هر طریقی موضوع را به سازمان بازرسی گزارش دهید تا پیگیری شود.

وی به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس توصیه کرد که از افراد و ذی حسابان پاکدست قاطعانه حمایت کند.

رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس با بیان اینکه برخی افراد از زیر مسئولیت شانه خالی می کنند، بر لزوم تصمیم گیری های به موقع پیرامون امور تاکید کرد.

اکرمی همچنین به ذی حسابان توصیه کرد که جلساتی را برای به اشتراک گذاشتن نظرات و رفع سوالات با یکدیگر برگزار کنند چراکه این جلسات در تصمیم گیری ها و به روزرسانی دانش تاثیر بسزایی دارد.

وی ایفای تعهدات بدون پشتوانه را خلاف قوانین و مقررات دانست و بر لزوم برخورد با این موضوعات تاکید کرد و از صدور نامه هشداری از سوی بازرسی در این راستا خبرداد.

بازرس کل استان فارس همچنین پیشنهاد داد که جلسه ای مشترک با مجموعه قضایی استان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس و بازرسی برای پیگیری مسائل و دغدغه های مطرح شده از سوی ذی حسابان برگزار شود.

در جریان این مراسم برخی از ذی حسابان چالش ها و مشکلات پیش روی خود را مطرح کرده و خواستار ورود و پیگیری بازرسی استان فارس شدند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد