hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مطرح شدن ادعای جدید در پرونده پروژه رضوان / مقصران حادثه بلوار نبوت شناسایی شدند

مطرح شدن ادعای جدید در پرونده پروژه رضوان / مقصران حادثه بلوار نبوت شناسایی شدند

دادستان قم با اشاره به روند رسیدگی به پرونده پروژه رضوان گفت: ادعایی از سوی متهم مطرح شده است که در صورت صحت آن، اموال قابل توجهی از متهم شناسایی می شود.

 

 

به گزارش رویداد ایران_قم،حجت الاسلام حسن غریب، در نشست خبری مسئولین قضایی استان قم که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه در اداره کل دادگستری قم برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت حادثه میدان کشاورز، اظهار کرد: در پرونده حادثه میدان کشاورز که منتهی به مرگ سه شهروند شد، بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و نیازمند کار تخصصی و کارشناسی بود.

وی افزود: در این پرونده دو موضوع علت فرورفتگی و گودال ایجاد شده و علت فوت سه شهروند بود که هر دو موضوع باید کارشناسی می شد و این منجر به طولانی شدن پرونده شد.

دادستان قم با تأکید بر اینکه مقصرین حادثه میدان کشاورز مشخص شدند، گفت: با توجه به اینکه نظر کارشناسی قطعی نشده، فعلا نمی‌توانیم مقصرین را اعلام کنیم اما در صورت تأیید حکم، اطلاع رسانی خواهد شد و برخورد قاطع با مقصرین حادثه در دستورکار دستگاه قضایی است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص پرونده آتش سوزی باغ سالاریه قم، گفت: درباره حادثه آتش سوزی چند نفر بازداشت شدند و اعترافاتی داشتند، چون تحقیقات پرونده محرمانه است به طور اجمالی عرض کنم، چهار نفر در رابطه با آتش سوزی‌های سطح استان به خصوص موضوع مطرح شده، دستگیر شدند و تحقیقات پرونده ادامه دارد.

وی همچنین در خصوص پرونده پروژه رضوان، اظهار کرد: حدود پنج جلسه با شاکیان پرونده برگزار کردیم و به سوالات و ابهامات آنها پاسخ دادیم و موضوع اطلاع رسانی به شاکیان پرونده برای ما اهمیت زیادی دارد.

دادستان قم با بیان اینکه پرونده پروژه رضوان در مراحل پایانی قرار دارد و آماده صدور قرار است، گفت: از آنجا که به دنبال شناسایی اموال بیشتری از متهم هستیم، ممکن است کمی زمان دادرسی طولانی شود.

وی افزود: مشخص نیست مبلغ زیادی که از مردم در قالب پروژه کلاهبرداری شده به کجا رفته و هرچه جلو می رویم سرنخ‌ها گم می‌شود. متهم این پرونده نیز هیچ همکاری با ما ندارد و نمی‌گوید ده ها میلیارد پول را کجا سرمایه گذاری کرده است. از طرفی هم این اموالی را که ما شناسایی کردیم با آن میزان پولی که متهم دریافت کرده، تطابق ندارد.

دادستان قم افزود: هفته گذشته یک ادعایی صورت گرفته که در صورت صحت آن، اموال قابل توجهی از متهم شناسایی می شود.

حجت الاسلام غریب در خصوص پرونده کلاهبرداری صنایع غذایی «گوهرناز» هم گفت: این پرونده جزو پرونده‌های کثیرالشاکی است و تقریبا پنج ماه از شروع پرونده می گذرد که به دلیل محدودیت های کرونا، در مقطعی دچار توقف در رسیدگی شد.

 

وی با بیان اینکه پرونده «گوهرناز» بیش از 4 هزار شاکی از سراسر کشور دارد، گفت: تا امروز بیش از 2200 نفر از شاکیان به دادسرای قم مراجعه کردند و طرح شکایت کردند اما بسیاری از متهمان شهرستانی هنوز نتوانستند به قم بیایند.

دادستان قم همچنین بر لزوم ردیابی مالی در پروژه کلاهبرداری گوهرناز تأکید کرد و گفت: باید مشخص شود متهم این پرونده، هر ماه چه میزان سود به سرمایه گذاران پرداخت کرده و پول هایی که از مردم گرفته، چه میزان صرف سودهای پرداختی شده و چه میزان صرف خرید املاک و ماشین و امور رفاهی شده است.

 

حجت الاسلام غریب در پایان اظهار داشت: یکی از اولویت های ما در پرونده گوهرناز، شناسایی اموال متهمان است و خوشبختانه اموال خوبی، شناسایی و توقیف شده است

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد