hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > هشدار قرمز هواشناسی برای استان فارس

هشدار قرمز هواشناسی برای استان فارس

هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سی و سی و یک مرداد، هشدار بارندگی قرمز صادر کرده است.

هواشناسی فارس اعلام کرد که از بعدازظهر سه‌شنبه سی‌ام مرداد، احتمال بروز بارندگی به شکل رگباری همراه با رعد و برق و ایجاد گرد و خاک در برخی مناطق این استان وجود دارد.

براساس اعلام هواشناسی، این بارندگی‌ها تا اواخر وقت روز چهارشنبه سی و یکم مرداد ادامه خواهد داشت و تقریبا اغلب مناطق به ویژه نقاط مرکزی و جنوبی و شرقی را در بر خواهد گرفت.

طبق این اطلاعیه، در روز سه شنبه ۳۰ مرداد، مناطق مرکزی و نیمه جنوبی فارس به ویژه شهرستان‌های، شیراز، کوار، سروستان، فیروزآباد، فراشبند، خفر، فسا، جهرم، استهبان، نیریز، داراب زرین‌دشت، خنج، قیروکازین، گراش، اوز، جویم، لار، لامرد و مهر شاهد بارندگی خواهیم بود.

همچنین در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد نیز، مناطق مرکزی و نیمه جنوبی و شرقی فارس به ویژه شهرستان‌های، لار، گراش، اوز، لامرد، مهر، جویم، زرین دشت، داراب، جهرم، خفر، فسا، نیریز، استهبان، قیروکازین، خنج، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، بختگان، کوار و شیراز درگیر این تغییرات جوی خواهند بود.

برابر هشدار هواشناسی، اثر مخاطره‌ای تغییرات جوی اعلام شده، جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده‌ها آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات، امکان خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال شکستن درختان کهنسال، سیلاب و .. است.

هواشناسی به ساکنان این شهرستان‌ها و مسافران توصیه کرده است که طی این ساعات و روزها از اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های خشک، توقف خودرو در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و کنار درختان کهنسال و طبیعت گردی و دره نوردی در مناطق ذکر شده پرهیز کنند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد