hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آغاز انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های مرمتی فارس/ثبت پنج اثر جدید در فهرست ملی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

آغاز انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های مرمتی فارس/ثبت پنج اثر جدید در فهرست ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از آغاز فراخوان انتخاب پیمانکار برای اجرای پروژه‌های دوازده‌گانه مرمت و ساماندهی آثار تاریخی و گردشگری این استان خبر داد.

محمد ثابت‌اقلیدی سه‌شنبه 30 مردادماه 1403 گفت: این اداره کل برای انتخاب پیمانکار برای 12 پروژه مهم مرمتی و ساماندهی مجموعه آثار تاریخی و گردشگری در استان فارس فراخوان داده است.

به نقل از میراث فرهنگی فارس، او افزود: ساماندهی و آماده‌سازی کاخ‌های مجموعه تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و شهر استخر (بوته زنی)، ساماندهی و مرمت مجموعه شیخ دانیال خنج، ساماندهی و آماده‌سازی مسیر دسترسی به محوطه تل آجری تخت جمشید، ساماندهی و مرمت موزه مردم‌شناسی کازرون و ساماندهی و اجرای پوشش حفاظتی نقش برجسته ساسانی دره تنگاب فیروزآباد ازجمله این پروژه‌هاست.

ثابت اقلیدی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، برای مرمت حمام ده به قیر و کارزین، خانه سلیمان‌پور فسا و تیمچه صرافیان آباده، بازار قیصریه لار و همچنین اجرای مسیر و دسترسی ایمنی به فضاهای معماری کاخ اردشیر فیروزآباد، مقاوم‌سازی و اجرای نما در غار سنگ‌شکنان جهرم و نورپردازی و محوطه‌سازی حوضچه دختر گبر اقلید اقدام به انتخاب پیمانکار خواهد کرد. 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس یادآور شد که متقاضیان واجد شرایط این امکان را دارند که برای شرکت در مناقصات و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سامانه تدارکات الکترونیک دولت setadiran.ir مراجعه کنند.

ثبت 5 اثر تاریخی فرهنگی فارس در فهرست ملی

وی همچنین از ابلاغ مراتب ثبت ملی 5 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی فارس خبر داد و گفت: استان فارس رتبه نخست آثار ثبت‌شده در فهرست ملی را به خود اختصاص داده است.

ثابت‌اقلیدی گفت: در حال حاضر نزدیک به 3 هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی استان فارس در فهرست ملی جای گرفته و اخیرا نیز شماره ثبت ملی 5 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی به این استان اعلام شده است.

او گفت: "بند حاجی" در شهرستان کازرون متعلق به قرون 8 تا 10 هجری قمری، بقایای " قلعه سیاه" در شهرستان اوز، درخت زبان گنجشک 2 قدمگاه علی بن موسی‌الرضا(ع) در شهرستان اقلید، درخت کنار محله گود برکه در شهرستان لامرد با قدمت حدود 250 تا 300 سال و درخت چنار کهن‌سال یزدیان در شهرستان استهبان با قدمت حدود 300 تا 350 سال، پنج اثری است که در فهرست ملی ثبت شده است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد