درباره ما نسخه آزمایشی | جمعه، 5 تیر 1405

کد: 361537 | 30 مرداد 1403 ساعت 03:53

کدام وزرا رای ناپلئونی گرفتند؟

در سیزده دولت گذشته، بعضی وزرا به سختی توانستند اعتماد مجلس برای حضور در دولت را کسب کنند. اصطلاح ناپلئونی نمره گرفتن به آن حقیقت تاریخی بر می‌گردد که امپراتور سابق فرانسه، بعضی جنگ‌ها را با سختی و مشقت زیاد پیروز می‌شد.
کدام وزرا رای ناپلئونی گرفتند؟


فرارو– از زمانی که دولت‌های موقت مهندس بازرگان و شورای انقلاب به پایان رسید، تا امروز ۱۴ دولت اصلی برای کسب رای اعتماد به پارلمان رفته‌اند. تا پیش از بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸، با تشکیل دوره جدید مجلس یک بار دیگر باید دولت برای کسب رای اعتماد معرفی می‌شد. در حال حاضر دولت تنها یک بار در آغاز به کار خود از مجلس رای اعتماد می‌گیرد و تنها در صورت تغییر وزیر به دلایل مختلف، برای کسب رای اعتماد نیازمند مراجعه مجدد به پارلمان است.

به گزارش فرارو، در ۱۳ دولتی که تا کنون مستقر بودند، برخی وزرا بیشترین آرای موافق مجلس را به خود اختصاص دادند و برخی هم به صورت ناپلئونی رای اعتماد گرفتند. اصطلاح ناپلئونی نمره گرفتن به آن حقیقت تاریخی بر می‌گردد که امپراتور سابق فرانسه، بعضی جنگ‌ها را با سختی و مشقت زیاد پیروز می‌شد. در این گزارش، به پایین‌ترین آرای موافق مجلس به وزرای پیشنهادی دولت‌ها خواهیم پرداخت. ذکر این نکته لازم است که برخی وزرا ممکن است به دلیل استیضاح یا استعفا، از دولت کنار رفته باشند؛ معیار این گزارش فهرست ابتدایی وزرا در آغاز هر دولت است.

دولت اول / حسین کاظم‌پور اردبیلی، وزیر بازرگانی
پایین‌ترین رای اعتماد دولت محمدعلی رجایی، به وزیر بازرگانی تعلق دارد. حسین کاظم‌پور اردبیلی، در سال ۱۳۵۹ با ۱۱۴ رای وزیر شد. کاظم‌پور اردبیلی طی سال‌های بعد از مدیران ارشد وزارت خارجه، نفت و دو دوره طولانی نیز نماینده ایران در اوپک بود. او در سال ۱۳۹۹ درگذشت. 

کدام وزرا رای ناپلئونی گرفتند؟

منبع: fararu-765355



عکس خوانده نمی‌شود