hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > چالش تازه استارتاپ‌های حوزه سلامت: تهدید آزمایشگاه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی

چالش تازه استارتاپ‌های حوزه سلامت: تهدید آزمایشگاه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی، آزمایشگاه‌ها را تهدید کرده در صورت همکاری با کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال، آنها را میلیاردی جریمه کند. این تصمیم با واکنش شدید فعالان صنفی روبه رو شده است.

سازمان تأمین اجتماعی، آزمایشگاه‌ها را تهدید کرده در صورت همکاری با کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال، آنها را میلیاردی جریمه کند. این تصمیم با واکنش شدید فعالان صنفی روبه رو شده است.

بر اساس گزارش‌ها، سازمان تأمین اجتماعی از آزمایشگاه‌های همکار خواسته تعهد دهند که با کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال همکاری نکنند، در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین تا سقف یک میلیارد تومان روبه رو خواهند شد.

سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن تجارت الکترونیک تهران با ارسال نامه‌هایی به معاونت علمی رئیس جمهور، نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و خواستار توقف فوری آن شدند.

در این نامه‌ها تأکید شده که کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت خدمات و توسعه عدالت اجتماعی دارند. همچنین اشاره شده که این تصمیم بدون هماهنگی با بخش خصوصی و برخلاف مصوبه هیئت وزیران در حمایت از این کسب‌وکارها گرفته شده است.

فعالان این حوزه معتقدند رویکرد تهدیدآمیز سازمان تأمین اجتماعی موجب دلسردی فعالان و مانع جذب سرمایه‌گذاری جدید خواهد شد. آنها خواستار تشکیل جلسات مشترک با مسئولان برای یافتن راهکارهای مناسب هستند.

نقش پررنگ استارتاپ‌ها در نظام سلامت کشور

در نامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به «حسین افشین» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور آمده که کسب‌و‌کارهای سلامت دیجیتال با هدف ایجاد دسترسی بیشتر، کاهش هزینه‌های خدمات، افزایش کیفیت و توسعه عدالت اجتماعی در حال فعالیت هستند و نقش به سزایی در آینده نظام سلامت کشور خواهند داشت.

این سازمان، برخوردهای قهری و تهدید آمیز را موجب دلسردی فعالان این حوزه دانسته که مانع از جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در این بخش نیز خواهد شد.

نصر

نصر کشور از افشین خواست نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای نشان دهد و سریع‌تر اقدامات لازم برای توقف این رویکرد را انجام دهد: «همچنین، پیشنهاد می‌گردد با تشکیل جلسات مشترک با ذینفعان این حوزه، راهکارهای مناسبی برای حمایت و تقویت کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال اتخاذ شود.»

انجمن تجارت الکترونیک خطاب به تأمین اجتماعی: قانون‌مدار باشید

انجمن تجارت الکترونیک تهران در نامه خود به معاونت علمی نوشته: «کسب و کارهای حوزه سلامت دیجیتال واحدهای دانش‌بنیانی هستند که همواره خود را پاسخگوی قانون می‌دانند. سوال اینجاست که این بخش از سازمان تأمین اجتماعی به پشتوانه کدام قانون به آزمایشگاه‌ها پیام عدم همکاری با سکوهای حوزه سلامت می‌دهد؟ و این که چه رخداد غیر قانونی یا مشکل غیر قابل حلی رخ داده که رویکرد جدیدی توسط این سازمان اتخاذ شده است؟»

انجمن

این انجمن با اشاره به حضور نماینده سازمان تامین اجتماعی در جلسات مربوط به حمایت از کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال، از اینکه هیچگاه مسیر گفتگو انتخاب نمی‌شود گلایه کرده است: «چرا با برخوردهای خودسرانه و بدون اعلام قبلی از جانب این سازمان محترم در قبال کسب و کارهای سلامت دیجیتال روبه رو هستیم؟»

به باور رئیس انجمن تجارت الکترونیک، اعمال فشارهایی که مبنای قانونی ندارند، تنها موجب تضییع حقوق کسب‌وکارهای آنلاین، آزمایشگاه‌ها و کاربران می‌شوند.

 

منبع: sharghdaily-940553

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد