hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > برای تامین برق پایدار و مطمئن نیازمند همراهی مشترکین هستیم

درخواست روابط عمومی صنعت برق فارس از مشترکان؛

برای تامین برق پایدار و مطمئن نیازمند همراهی مشترکین هستیم

روابط عمومی صنعت برق فارس با اشاره به تداوم گرما و روند فزاینده مصرف برق به واسطه استفاده گسترده از وسایل سرمایشی، خواستار همراهی و همکاری بیش از پیش همه گروه‌های مشترکین با هدف تامین برق مطمئن و پایدار در روزهای باقیمانده از فصل گرم سال شد.

روابط عمومی صنعت برق فارس در اطلاعیه‌ای، ضمن قدردانی از مشترکان خوش مصرف که همکاری مطلوبی با این صنعت داشته‌اند، اعلام کرد: به واسطه تغییرات اقلیمی در بیشتر نقاط دنیا به خصوص منطقه خاورمیانه، شاهد افزایش بی‌سابقه دمای هوا هستیم و ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در ادامه این اطلاعیه اشاره شده است؛ افزایش بی‌رویه دما و به موازات آن افزایش تقاضای مصرف برق، به واحدهای نیروگاهی و شبکه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع فشار زیادی وارد می‌کند و در این شرایط به علت یکپارچه بودن شبکه در سراسر کشور، بسیاری از پست‌های برق و بعضا خطوط انتقال و شبکه به حالت اشباع درآمده و احتمال بروز ناپایداری در شبکه به علت فشار بیش از حد دوراز انتظار نخواهد بود.

روابط عمومی صنعت برق فارس تاکید کرده است: برای تأمین برق پایدار مشارکت همه شهروندان سراسر ایران در مدیریت مصرف امری ضروری بوده و ما را برآن می دارد تا با همدلی و همیاری، مصرف برق را به شیوه‌ای بهینه مدیریت کرده و آینده‌ای روشن‌تر را برای خود و نسل‌های آینده تضمین کنیم.

در این اطلاعیه، روابط عمومی صنعت برق فارس تاکید دارد که علی‌رغم به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های فنی، با توجه به بالا بودن میزان مصرف برق در کشور و استان، حفظ پایداری شبکه بدون همراهی مشترکین امکان پذیر نخواهد بود.

روابط عمومی صنعت برق در ادامه آورده است؛ در این شرایط با اندک توجهی به نحوه مصرف و دقت در استفاده از برق، بدون آنکه رفاه و آسایش خانواده کاهش یابد، می‌توان سهم ویژه‌ای در تامین برق استان ایفا کرد. لذا از مشترکین استان فارس درخواست می‌شود طی روزهای پیش رو با کاهش مصرف برق به ویژه در ساعات ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ و موکول کردن مصارف مازاد به بعد از آن و با چند راهکار ساده از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از نور طبیعی در روز و صرفه‌جویی به هر شیوه ممکن، خادمان خود در صنعت برق را برای برق رسانی مستمر یاری کنند.

در اطلاعیه روابط عمومی صنعت برق فارس از مشترکان خانگی درخواست شده است که با مشارکت در طرح‌های کاهش مصرف، ضمن یاری رساندن به صنعت برق و پایداری شبکه از پاداش صرف جویی تا سقف رایگان شدن قبض‌ها و شرکت در قرعه کشی جوایز پویش باانرژی بهره مند شوند.

در بخشی از این اطلاعیه یادآور شده است که مشترکین تجاری نیز می‌توانند طی ساعات ١٣ تا ۱۷ که از یک طرف ساعت اوج مصرف است و از طرفی مراجعات مردم به واسطه شدت گرما به حداقل می رسد با تعطیل کردن واحدها، صنعت برق را در تامین برق پایدار یاری دهند.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد