hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کابینه آقای پزشکیان همان کابینه وفاقی است که از آن سخن گفته؛ اما اداره کردن این سیستم کار دشوار و سختی است

کابینه آقای پزشکیان همان کابینه وفاقی است که از آن سخن گفته؛ اما اداره کردن این سیستم کار دشوار و سختی است

علی بیگدلی گفت: به قول آقای پزشکیان به دنبال وفاق ملی هستند و اگر به دنبال وفاق ملی هستیم این کابینه همان وفاقی است که از آن سخن گفته است. اما اداره کردن این سیستم کار دشوار و سختی است و شاید آقای پزشکیان قدرت اداره کردن این تکثر و تعدد را نداشته باشد.

روزنامه هم میهن با علی بیگدلی، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی گفت‌‌وگو کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛ 

 

  •  همه رؤسای‌جمهور در ایران در چارچوب ایدئولوژی حاکمیت حرکت می‌کنند و به همین دلیل صحبت‌های آن‌ها قبل و بعد از ورود به سیستم ممکن است فرق داشته ‎باشد.
  •  کسانی که رئیس‌جمهور می‌شوند باید بپذیرند وقتی وارد سیستم می‌شوند به ناچار همسو عمل‎ می‎کنند و اعتراضاتی که حتی اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور دارند شاید مقداری بجا باشد؛ برای مثال کسی نمی‌تواند بگوید آقای خطیب نباشد چراکه او را رهبری تعیین می‌کند.
  • به قول آقای پزشکیان به دنبال وفاق ملی هستند و اگر به دنبال وفاق ملی هستیم این کابینه همان وفاقی است که از آن سخن گفته است. اما اداره کردن این سیستم کار دشوار و سختی است و شاید آقای پزشکیان قدرت اداره کردن این تکثر و تعدد را نداشته باشد.
  • سیاست خارجی به گونه‎‌ای تعریف شده که کابینه هیچ‌کدام از دولت‌ها استقلال عمل را نداشتند و خود رئیس‌جمهور و اعضای کابینه قادر نیستند یک سیاست مستقل داشته ‎باشند. 

منبع: etemadonline-671501

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد