hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اظهارات امام جمعه تهران درباره کابینه پیشنهادی پزشکیان و عملکرد مجلس در رای اعتماد به آن‌ها

اظهارات امام جمعه تهران درباره کابینه پیشنهادی پزشکیان و عملکرد مجلس در رای اعتماد به آن‌ها

خطیب جمعه تهران گفت: رییس جمهور محترم فهرست کابینه دولت را به مجلس تقدیم کرد، گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که نمایندگان با الهام از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و رهنموده های رهبری در چارچوب وظایف قانونی خویش از ظرفیت نهاد قانون گذاری برای شکل گیری و استقرار دولتی کارآمد و پرانگیزه و متعهد به ارزش‌های اسلام و انقلاب استفاده خواهند کرد.

سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره)،گفت: امیدوارم با آراستگی به مدارج اخلاقی و فضایل انسانی مبانی روشن و مستحکم عقلانی و قرآنی اعتقادی و آراستگی به عمل صالح در مسیر تقوا که تضمین کننده سعادت انسان و جامعه بشری است، گام برداریم.

به گزارش مهر بخش هایی از اظهارات ایشان را در ادامه می خوانید:

 

 

  • رییس جمهور محترم فهرست کابینه دولت را به مجلس تقدیم کرد، گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که نمایندگان با الهام از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و رهنموده های رهبری در چارچوب وظایف قانونی خویش از ظرفیت نهاد قانون گذاری برای شکل گیری و استقرار دولتی کارآمد و پرانگیزه و متعهد به ارزش‌های اسلام و انقلاب استفاده خواهند کرد.
  • دولت محصول کار مشترک مجلس و رییس جمهور است،  پرهیز از شتابزدگی و رفتارها و سخنان هیجانی و مذاکره و گفت‌وگو و تصمیم سازی بر اساس منافع ملی و مصالح عالیه نظام و اهتمام جدی به ارتقا سطح تعامل و هماهنگی مجلس و دولت، ستون‌های مجلس در تراز را استحکام می بخشد و ما نیازمند چنین مجلس مقتدر و هوشمند می‌باشیم.
  • دستگاه تقنینی کشور در جایگاه شاقول برای نقشه راه دستگاه اجرایی کشور قرار خواهد گرفت. جریانات سیاسی و اصحاب رسانه با احترام به نگاه رییس جمهور در تشکیل دولت وفاق ملی با پرهیز از هر سخن مخرب با نقد منصفانه و ادبیاتی سازنده دولت را در انجام شایسته رسالت سنگینی که بر عهده دارد یاری کنند.
  • بدون تردید گام برداشتن در راه سخت و دشوار اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی و عبور از چالش‌های موجود دستاورد وفاق و اجماع خبرگان سیاسی و اقتصادی و اصل و اراده استوار دولت و مجلس بر عملیاتی کردن سیاست‌های کلی نظام به عنوان میثاق ملی است و این مهم باید در صدر وظایف قوا قرار گیرد.
  • رییس جمهور بارها فرمودند که سیاست‌های کلی باید دستور کار همه مدیران قرار گیرد اما با این اراده این مهم محقق نمی‌شود در کنار این خواستند نیازمند به ظرفیت‌ها هستیم که باید به آن توجه کرد.
  • اصلاح نظام اداری از مهم‌ترین اصولی است که باید به آن پرداخت. ضعف و ناتوانی نظام اداری در اجرای سیاست‌های کلی و اهداف برنامه کشور از اساسی‌ترین موانع در اجرایی نمودن این سیاست‌ها می‌باشد.

منبع: etemadonline-671385

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد