hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اعتراض سلیمی نمین به سهم‌‌خواهی اصولگرایان از کابینه؛ برخی نیروهای اصولگرا و رقیب پزشکیان زیاده‌خواه هستند

اعتراض سلیمی نمین به سهم‌‌خواهی اصولگرایان از کابینه؛ برخی نیروهای اصولگرا و رقیب پزشکیان زیاده‌خواه هستند

عباس سلیمی نمین گفت: برخی از نیروهای اصواگرا و طیف رقیب آقای پزشکیان هم زیاده‌خواه هستند که فکر می‌کنند باید خواسته‌های آنان در دولت چهاردهم تامین شود اما این تفکر منطقی نیست و رقیب آنان رأی آورده است.

خبرآنلاین با عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می خوانید؛

 

  • من فکر می‌کنم چون آقای پزشکیان اطرافیان خود را از افراد بلندنظر و وزین انتخاب کرده است، آنان می‌توانند در هماهنگ ساختن افراد نقش داشته باشند. شخصیتی مانند آقای عارف و سایر معاونان او می‌توانند به رئیس جمهور کمک کنند تا هماهنگی لازم را برقرار کند.
  •  آقای پزشکیان به وعده خود مبنی بر تشکیل دولت وفاق ملی پایبند بود و این کار دشواری است. بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب تندرو، خودشان را آماده کرده بودند که در مناصب قرار بگیرند اما چنین زیاده‌خواهی‌هایی جواب نمی‌دهد و واکنش‌ها را بر می‌انگیزد. 
  • برخی از نیروهای اصواگرا و طیف رقیب آقای پزشکیان هم زیاده‌خواه هستند که فکر می‌کنند باید خواسته‌های آنان در دولت چهاردهم تامین شود اما این تفکر منطقی نیست و رقیب آنان رأی آورده است. دولت باید در مجموع با گرایش رئیس جمهوری باشد. رئیس جمهوری این وسعت نظر را از خودش نشان داد که افرادی را از هر گرایش جمع آوری کند تا بتوانند منافع ملی را در کابینه تقویت کنند. بر اساس منافع شخصی نباید به گونه‌ای عمل کرد که امیدواری مردم لطمه بخورد. 
  • آقای عراقچی نزدیک‌ترین فرد به آقای ظریف است، اگر او زیاده خواهی را دنبال نکند، در همین حد تحول نیز مطلوب است. وزارت خارجه در اختیار فردی است که نزدیک ترین شخص به او است، آقای ظریف اگر توقع داشته باشد که مو به مو خواسته‌هایش محقق شود و الان استعفا می‌دهد، این کار در جامعه مطلوب نیست و آن را خودخواهی می‌دانند. 
  • ا انتخاب آقای عراقچی به این معنا است که جمهوری اسلامی آمادگی دارد در جهت برداشته شدن تحریم‌های ضد انسانی گام بردارد و باید دید طرف‌های مقابل چقدر به این مسئله پایبند هستند. قطعا مجلس به آقای عراقچی رأی خواهد داد و این امکان بر تقویب جریان رفع تحریم‌ها تاثیر خواهد گذاشت. 

منبع: etemadonline-671282

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد