hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > واعظی: در معرفی کابینه ملاحظات لازم مدنظر قرار گرفت

واعظی: در معرفی کابینه ملاحظات لازم مدنظر قرار گرفت

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تأکید کرد: «ناظر به تأکیدات مقام معظم رهبری ضروری است تا سه قوه تعامل و همکاری مثبت و فزاینده‌ای را با یکدیگر داشته باشند تا امورات کشور به‌صورت صحیح و مطلوب پیش برود.»
بیشتر بخوانید

محمود واعظی با اشاره به ضرورت همراهی با دولت برای تشکیل سریع‌تر کابینه دولت چهاردهم، بیان کرد: رئیس‌جمهور منتخب، ملاحظات لازم را مدنظر قرار داد تا گزینه‌هایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند که در جریان کسب رای اعتماد مشکلی نباشد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور، مشاورت‌های لازم را به شکل مطلوب عملیاتی نموده است. حتی شنیده شده در روند تعیین اعضای کابینه، همفکری‌هایی با سران دو قوه دیگر صورت گرفته است. دکتر پزشکیان تمام ملاحظات لازم را مد نظر قرار داده و کابینه‌ای معرفی نموده که احزاب و جریان‌های مختلف در آن نقش دارند و این تاسی از تکثرگرایی و پلورالیسم است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: ایشان سعی کرده مطابق با شعار‌های انتخاباتی خود از سلیقه‌های مختلف در مجموعه دولت استفاده نماید. اصلاح‌طلب، اعتدالگرا و اصولگرای معتدل همه حضور دارند. از این روی ضروری است، برنامه‌ها و سیاست‌های کلان رئیس‌جمهور مورد قبول همه اعضای کابینه باشد و وزرای پیشنهادی بر آن اساس برنامه، اهداف و رویکرد‌های خود را تنظیم کنند.

وی تاکید کرد: موجب انتظار است، همان طور که رئیس جمهور در مدت زمانی محدود و کوتاه اقسام ملاحظات را برای تعیین کابینه در نظر گرفت، مجلس نیز باتوجه به شرایط خاص امروز کشور که ناشی از اتخاذ سیاست‌های داخلی و خارجی ۳ سال سخت قبل است عنایت ویژه‌ای داشته باشند و با آرایی قاطع و منطبق با اصول منافع ملی به فرمایشات مقام معظم رهبری نهایت توجه را داشته باشند تا دولت بی دغدغه سریعا به برنامه ریزی علمی و کارشناسی در راستای حل و فصل امورات پر چالش کشور و مردم بپردازد.

وی افزود: مقام معظم رهبری متعددا تاکید فرموده‌اند که ضروری است تا سه قوه، با روحیه تعامل و همکاری فزاینده و مثبت با یکدیگر امورات کشور را پیش ببرند. اگر مجلس به صورت سختگیرانه به موضوع بنگرد منافع ملی دچار چالش خواهد شد. این‌که مجلس به کمک دولت و رئیس جمهور بیاید تا مشکلات مردم و کشور حل شود امری غیرقابل اجتناب است.

منبع: fararu-764213

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد