hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > حمایت سخنگوی سعید جلیلی از وزیر بهداشت پیشنهادی دولت پزشکیان

حمایت سخنگوی سعید جلیلی از وزیر بهداشت پیشنهادی دولت پزشکیان

دکتر شهرام یزدانی با انتشار بیانیه‌ای از اهمیت رای قاطع و بالا به دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت حمایت کرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر اهمیت رای اعتماد قاطع به محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش جماران، در بیانیه شهرام یزدانی آمده است: نیل به اهداف عالی نظام سلامت مانند اثربخشی و کیفیت سیاستگذاری، تولیت واحد و موثر سلامت، نظام مراقبت‌های اولیه سلامت فراگیر و موثر، شفاف سازی حدود تکلیفی دولت در ارایه خدمات سلامت، مشارکت مالی عادلانه آحاد جامعه در تامین منابع نظام سلامت، عدم تحمیل هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت به خانواده ها، بهینه سازی پیامد‌های سلامت با توجه به محدودیت منابع مالی نظام سلامت، کاهش بار قابل انتساب بیماری‌ها به عوامل خطرزای سلامت، سبک زندگی سالم، سرمایه اجتماعی بالا به عنوان مبنای سلامت اجتماعی، فرهنگ سلامت غنی، هرم جمعیتی بهینه و انسان سالم در بستر زیست بوم سالم مستلزم اصلاحاتی وسیع و بنیادین در نظام سلامت و نظامات مرتبط کشور است.

بخشی از این اهداف به واسطه اِعمال حاکمیت درون بخشی محقق می‌گردد و بخش بزرگتری از آن از طریق رهبری بین بخشی قابل تحقق می‌باشد؛ بطور قطع این اصلاحات وسیع تنها در حضور یک وزیر قوی و با صلاحیت‌های رهبری بالا در راس نظام سلامت میسر است..

بر اساس این بیانیه، خوشبختانه جناب آقای دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت و درمان پیشنهادی دولت چهاردهم از ویژگی‌هایی مانند کاریزمای فردی، دانش مدیریتی و تجربه بالا برخوردار می‌باشند، ولی ایشان برای پیشبرد برنامه هایشان نیازمند اعتماد و حمایت عموم مردم هستند.

رای اعتماد قاطع به ظفرقندی در مجلس، نشان‌دهنده حمایت قوی از سوی نمایندگان مردم است و به ایشان این امکان را می‌دهد که با قدرت و اعتماد به نفس بالا به اجرای برنامه‌ها و اصلاحات مورد نظر خود بپردازد. این حمایت مجلس نه تنها به پیشبرد اهداف نظام سلامت کمک می‌کند، بلکه به ارتقای سلامت عمومی جامعه و بهبود کیفیت زندگی مردم نیز منجر می‌شود.

محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

منبع: fararu-764114

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد