به گزارش اکوایران، طلا و سکه امروز تغییر مسیر دادند و برخلاف روزهای گذشته بر مدار صعودی قرار گرفتند. آنگونه که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار امروز، 23 مرداد 1403، 21 هزار تومان افزایش داشت و به سه میلیون و 520 هزار و 300 تومان رسید. طلای 24 عیار هم در حال نزدیک شدن به کانال بالاتر است. بر این اساس تا لحظه انتشار این گزارش 82 هزار تومان گران و در نرخ چهار میلیون و 693 هزار تومان عرضه شد.

بازار سکه هم امروز با پیروی از بازار طلا شاهد صعود قیمت‌ها بود. بر این اساس سکه طرح جدید که روز گذشته وارد منطقه 41 میلیون تومان شده بود، امروز به کانال بالاتر صعود کرد و با 550 هزار تومان افزایش به 42  میلیون و 300 هزار تومان رسید. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه طرح قدیم هم 200 هزار تومان افزایش داشت و نرخ 37 میلیون و 900 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. 

طلای جهانی هم این روزها در بالاترین سطح خود قرار دارد و امروز هم با 25 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2463 دلار به ازای هر اونس رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 23 مرداد 1403

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران گفت: «ریشه نوسانات بازار طلا و سکه عمدتا وضعیت دلار در کشور و قیمت طلای جهانی است. با توجه به سیستم مدیریتی-کنترلی موجود در کشور برای مدیریت بازار دلار، نوسانات ارزی محدود است. نرخ جهانی طلا هم تابع بسیاری از مولفه‌ها، از جمله تقاضای کلان برخی از کشورها، مانند چین است. نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی برای روند طلای جهانی در نظر گرفت.»

او افزود: «باتوجه به وضعیت و روند دو مولفه‌های تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه کشور، پیش‌بینی می‌شود طلا و سکه در ادامه سال روند صعودی را طی کند.»

این کارشناس بازارهای مالی در پایان تاکید کرد که میزان افزایش و سقف‌شکنی در طلا و سکه بستگی به قیمت جهانی طلا و نرخ تورم دارد.