hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آژیر هشدار تشدید بیماری کرونا در استان قزوین به صدا در آمد

آژیر هشدار تشدید بیماری کرونا در استان قزوین به صدا در آمد

 سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین گفت: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی آژیر تشدید بیماری در قزوین به صدا در آمده است.
بیست و ششمین جلسه ستاد کرونا صبح پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.
منوچهر حبیبی در این جلسه با انتقاد از بی تفاوتی مردم و مسئولان به رعایت نکات بهداشتی گفت: جلسه امروز را محدود برگزار کردیم تا بگوییم آژیر هشدار کرونا امروز به صدا در آمده زیرا نه سیستم اداری رعایت می‌کنند و نه مردم و چون همه شرایط را عادی تلقی کردیم باید تاوان آن را بدهیم و اگر غفلت کنیم مانند استان‌های قرمز خواهیم شد.
حبیبی تصریح کرد: شاید در دور اول غافلگیر شدیم و کمبود عادی بود اما امروز غافلگیری منطقی نیست لذا اتمام حجت می‌کنیم و باید هوشیار باشیم و اقدام جدی کنیم.



سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین یادآور شد: کرونا نه پیر و نه جوان می‌شناسد و نه سرما و نه گرما و یک موجود ناشناخته است که باید با جدیت به جنگش برویم و همه
در آماده باش کامل باشیم و برای تأمین سلامت مردم همت کنیم.
وی بیان کرد: باید دستگاه‌های اداری بهداشت را بیشتر رعایت کنند تا مردم یاد بگیرند چگونه از تشدید بیماری کرونا جلوگیری کنند و در تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بویژه بانک و شهرداری‌ها استفاده از ماسک الزامی است تا هم جان کارکنان و سپس مردم حفظ شود به همین دلیل با جدیت از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به همه ادارات جلوگیری خواهد شد و پدافند غیر عامل این موارد را کنترل کند.
استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از کرونا
وی گفت: در شرایط کنونی بهترین روش برای مقابله با بیماری کرونا فقط استفاده از ماسک است و الزام داریم این کار انجام شود و برنامه ریزی و آمادگی لازم برای تأمین ماسک و مواد ضد عفونی مورد نیاز هم باید انجام شود و هیچ کمبودی را نمی‌پذیریم و همه واحدهای تولید مواد ضدعفونی و ماسک باید مدیریت شود تا به میزان کافی این کالاها را داشته باشیم و ماسک ارزان قیمت در استان تهیه شده و در اختیار قرار گیرد و سازمان صمت هم باید هر هفته گزارش دهد و واحدهای فعال هم معرفی شوند و ذخیره سازی انجام شود.



معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی تخت‌های مورد نیاز برای زمان تشدید بیماری را آماده کنند تا غافلگیر نشویم و اولویت ما تأمین تخت مورد نیاز برای آینده است.
حبیبی، از مدیران هلال احمر و مدیریت بحران استان خواست برای راه اندازی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در ۲۴ ساعت آمادگی داشته باشد.
وی با انتقاد از بی توجهی مردم در تردد به مکان‌های پر جمعیت گفت: بازار و مجتمع‌های تجاری و مراکز جمعیتی رها شده است و نگرانی را بالا برده لذا باید تیم مراقبت بهداشتی با محور فرماندار بسرعت وارد کار شده و اقدام کند و هشدار دهند که تشدید ویروس کرونا جدی است و باید گزارش روزانه توسط فرمانداری‌ها داده شود.
برگزاری همایش و مراسم ممنوع است
وی افزود: ادارات باید از برگزاری همایش جدا خودداری کنند، اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها جدی گرفته شود مردم رعایت را جدی بگیرند و خبرگزاری‌ها و صدا و سیما هشدار دهند تا مردم بدانند اگر بهداشت کم رنگ شود کرونا باز می‌گردد.
حبیبی یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی با ظرفیت ۵۰ درصدی باید فعالیت کنند و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها توجیه شوند و نشست‌ها محدود شوند حتی سفر مسئولان به شهرستان‌ها کنترل شود تا مشکلات بیشتر نشود.



وی اظهار کرد: اگر بخواهیم کرونا بیشتر نشود همه باید رعایت کنند نمی‌توان شرایط را عادی تلقی کرد و تصور کرد بیماری بیشتر نشود.
سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین با بیان اینکه برگزاری جلسات به صورت مجازی برگزار شود، افزود: امتحانات دانشگاه‌ها غیر حضوری برگزار شود تا آلودگی کمتر شود.
وی یادآور شد: شرایط به گونه‌ای است که همه باید نگران باشیم و رعایت کنیم تا وارد وضعیت قرمز نشویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد