hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سیگنال بازار خودرو به قیمت طلا و دلار/ کابینه احتمالی پزشکیان بازار ارز را سر درگم کرد/ ورود قیمت سکه به کانال جدید

سیگنال بازار خودرو به قیمت طلا و دلار/ کابینه احتمالی پزشکیان بازار ارز را سر درگم کرد/ ورود قیمت سکه به کانال جدید

اقتصادنیوز: به عقیده معامله‌گران کاهش قیمت‌ها در جریان معاملات روز گذشته ناشی از «تزریق درهم امارات» توسط بازارساز بوده است تا دلار به کانال 59 هزار تومان وارد شود. به عقیده این گروه با قطع تزریق در بازار به وسیله بازارساز، قیمت‌ها دوباره افزایشی شده اند و احتمال کاهش بیشتر قیمت طی روزهای آینده کم است.
بیشتر بخوانید
  عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان  

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار طلا و ارز تهران خلاف روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها بود؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از واکنش بازار به اعلام اسامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در روز گذشته است. این گروه معتقدند امروز بازار در حالت گیجی قرار داشت و نتوانست تصویر مشخصی از خط مشی و سیاست‌گذاری دولت متصور شود؛ رویکردی که در پی آن قیمت دلار هم نوسان صعودی را به ثبت رساند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ دلار هرات امروز با گپ منفی 350 تومانی در 59 هزار و 250 تومان بازگشایی کرد و در ادامه معاملات در نیمه اول کانال 59 هزار تومان نوسان داد و در نیمه دوم روز با افزایشی که تجربه کرد، در 59 هزار و 500 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در بازار تهران هم امروز را با گپ منفی 250 تومانی در 59 هزار و 900 تومان آغاز کرد و با افزایش به کانال 60 هزار تومان رفت و در پله اول و دوم این کانال نوسان داد.

روند صعودی قیمت دلار بر نوسانات درهم امارات هم اثرگذار بود و درهم امروز را با گپ مثبت 20 تومانی در 16 هزار و 280 تومان آغاز به کار کرد و با وجود اینکه در ابتدا آرایش کاهشی به خود گرفت و تا 16 هزار 270 تومان پایین آمد؛ اما در ادامه معاملات مانند دلار صعودی شد و با 80 تومان افزایش در 16 هزار و 360 تومان به کار خود پایان داد.

اما قیمت دلار و یورو در سمت رسمی بازار مسیری متفاوت را در پیش گرفت و ثابت بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 48733 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و 44709 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز 53203 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم، 48810 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 13269 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نسبت به روز گذشته بدون تغییر 12174 تومان قیمت خورد.

نوسانات صعودی امروز تنها به بازار ارز اختصاص نداشت و بازار طلا و سکه هم در جریان معاملات امروز ساز افزایش را کوک کردند. مانند اونس طلا که پس از تعطیلات آخر هفته با 10 دلار افزایش 2441 دلار قیمت خورد. افزایش قیمت اونس طلا و دلار، قیمت طلا و سکه را هم صعودی کرد. طلای آبشده که در معاملات پشت خطی کانال 15 میلیون تومان را از دست داده بود؛ امروز را در 15 میلیون و 20 هزار تومان شروع کرد؛ اما در نیمه دوم معاملات به مسیر صعودی بازگشت و 15 میلیون 250 هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی هم که بدون تغییر نسبت به روز گذشته در 41 میلیون و 750 هزار تومان بازگشایی کرده بود؛ در نیمه اول معاملات در همین کانال نوسان داد و تا 41 میلیون و 300 هزار تومان هم پایین آمد اما در در نیمه دوم معاملات به کانال بالاتر رفت و به 42 میلیون و 250 هزار تومان رسید. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر گرم طلای 18 عیار هم امروز در بازار سه میلیون و 524 هزار تومان قیمت خورد که نسبت به روز گذشته حدود 37 هزار تومان رشد داشته است.

براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ به عقیده معامله‌گران کاهش قیمت‌ها در جریان معاملات روز گذشته ناشی از «تزریق درهم امارات» توسط بازارساز بوده است تا دلار به کانال 59 هزار تومان وارد شود. به عقیده این گروه با قطع تزریق در بازار به وسیله بازارساز، قیمت‌ها دوباره افزایشی شده اند و احتمال کاهش بیشتر قیمت طی روزهای آینده کم است.

امروز همچنین دو خبر در کانون توجه معامله گران بازار قرار گرفت. اولین خبر جزئیات چهل و سومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران بود که روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه، در چهل و سومین حراج این مرکز شرکت کنند.

فروش فوق العاده و پیش فروش تعدادی از محصولات ایران خودرو دیگر خبری بود که امروز مورد توجه قرار گرفت. به عقیده معامله گران تفاوت چشمگیر قیمت خودروها در طرح پیش فروش ایران خودرو با قیمت بازار، سرمایه گذاران را از بازار طلا و ارز فراری خواهد داد و بسیاری تصمیم به ثبت نام برای خرید خودرو خواهند گرفت. به عقیده این گروه این موضوع می تواند منجر به کاهش نقدینگی در بازار، بازگشت بلوکه و ایجاد رکود شود. نکته جالب توجه اینجاست که برخی از بانک ها به مشتریانی که خواهان وکالتی کردن حساب خود برای ثبت نام فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات ایران خودرو هستند، وام بدون ضامن و با کارمزد صفر درصد اختصاص می دهند.

منبع: eghtesadnews-665931

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد